Zespół Audi nie mógł lepiej wymarzyć sobie debiutu hybrydowego modelu R18 e-tron quattro. To już 11. triumf Audi w 24-godzinnym wyścigu na torze Circuit de la Sarthe. Zwycięstwo smakuje jeszcze lepiej bowiem prototypy z Inglostadt ustrzeliły hat-tricka i zdominowały całe podium. To pierwsza i zarazem przełomowa wygrana pojazdu z napędem hybrydowym we francuskim Le Mans.
Zwycięska trójka to kierowcy Andre Lotterer/Marcel Fässler/Benoit Treluyer.. Drugie miejsce przypadło zawodnikom Allan McNish/Rinaldo Capello/Tom Kristensen, a trzeci stopień podium uzupełnili Oliver Jarvis/Marco Bonanomi/Mike Rockenfeller.
Od samego początku wyścig układał się po myśli Audi. Nie obyło się bez przygód i dramatów. Dwa prototypy opuściły drogę i zostały uszkodzone, jednak szybka reanimacja w pit stopie pozwoliła kontynuować jazdę.
Toyota, główny konkurent Audi i pretendent do zwycięstwa, odpadł z rywalizacji po kolizji z samochodem Ferrari. Doszło do potężnego zderzenia ze ścianą. Na szczęście obydwu kierowcom nic się nie stało. Mety nie osiągnął również innowacyjny Nissan Delta Wing, który został wypchnięty z toru.KLASYFIKACJA GENERALNA1. Andre Lotterer/Marcel Fässler/Benoit Treluyer (D/CH/F) Audi R18 e-tron quattro 378 okr.2. Allan McNish/Rinaldo Capello/Tom Kristensen (GB/I/DK) Audi R18 e-tron quattro -1 okr.3. Oliver Jarvis/Marco Bonanomi/Mike Rockenfeller (GB/I/D) Audi R18 ultra -3 okr.4. Nicolas Prost/Neel Jani/Nick Heidfeld (F/CH/D) Lola B12/60-Toyota -11 okr.5. Marc Gene/Romain Dumas/Loic Duval (E/F/F) Audi R18 ultra -12 okr.6. David Brabham/Karun Chandhok/Peter Dumbreck (AUS/IND/GB) HPD ARX-03a -21 okr.7. Enzo Potolicchio/Ryan Dalziel/Tom Kimber-Smith (YV/GB/GB) HPD ARX-03b -24 okr.8. Pierre Thiriet/Mathias Beche/Christophe Tinseau (F) Oreca 03-Nissan -25 okr.9. Luis Perez Companc/Pierre Kaffer/Soheil Ayari (RA/D/F) Oreca 03-Nissan -26 okr.10. Pierre Ragues/Nelson Panciatici/Roman Rusinow (F/F/RUS) Oreca 03-Nissan -27 okr.