Prace nad S17 nabrały ostatnio tempa. Po podpisaniu 14 października br. umowy na zaprojektowanie i budowę odcinka Zamość Wschód — Zamość Południe o długości 12,5 km, 28 listopada GDDKiA zawarła kontrakty na następne dwa fragmenty tej trasy w kierunku granicy. Pierwszy, ponad 18-kilometrowy odcinek Zamość Południe — Tomaszów Lubelski Północ, za 822,5 mln zł zrealizuje firma Kolin. Drugi Tomaszów Lubelski Południe — Hrebenne o długości ponad 17 km wykona Budimex (koszt 598,2 mln zł).

Dyrekcja informuje, że w przygotowaniu znajduje się pięć odcinków S17 między Piaskami (od strony Lublina) a Zamościem o łącznej długości ok. 67 km. Jeszcze w 2022 r. na trzy z nich mają zostać ogłoszone przetargi: Piaski — Łopiennik (ok. 16,5 km), Krasnystaw — Izbica (ok. 19 km) oraz Izbica — Zamość Sitaniec (ok. 10 km).

Budowa drogi S17 Foto: GDDKiA
Budowa drogi S17

Trasa S17 z Warszawy do Ukrainy

Droga ekspresowa Piaski — Hrebenne stanowi fragment trasy S17 prowadzącej z Warszawy przez Lublin, Zamość i Tomaszów Lubelski do granicy państwa z Ukrainą w Hrebennem. Jest to także droga międzynarodowa E372 Warszawa — Lwów.

S17 to jedna z tras, obok S12 i S19 (Via Carpatia), które będą głównymi ciągami komunikacyjnymi w tym regionie Polski.