Po zakończeniu etapu projektowania przyszedł czas na prace w terenie. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w miejscu dwujezdniowego fragmentu drogi ekspresowej S7 z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach na ok. 10-kilometrowym odcinku Modlin — Czosnów powstaną jezdnie z trzema pasami ruchu.

Oprócz tego drogowcy rozbudują dwa już istniejące węzły drogowe, tj. Modlin i Błonie. Ponadto zostanie poszerzony most na Wiśle w Zakroczymiu, na którym również znajdą się po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Dodatkowo wzdłuż jezdni w stronę Warszawy pojawi się chodnik, a wzdłuż odcinka prowadzącego w stronę Gdańska zostanie wybudowana ścieżka rowerowa.

GDDKiA przekazała, że zgodnie z wyborem wykonawcy nawierzchnia trasy głównej zostanie zbudowana w technologii bitumicznej. Inwestycja o wartości 598,8 mln zł ma zostać zakończona na koniec 2023 r. Wiadomo już, że wykonawca złożył roszczenia, m.in. w związku z długotrwałą procedurą uzyskiwania decyzji ZRID, oczekując wydłużenia czasu na ukończenie prac oraz dodatkowych środków finansowych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Budowa odcinka Modlin — Czosnów jest jednym z trzech zadań przewidzianych w ramach budowy 35 kilometrów drogi ekspresowej S7 Płońsk — Czosnów. W przypadku zadań Załuski — Modlin oraz Siedlin — Załuski wojewoda mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne, które ma zakończyć się wydaniem decyzji ZRID. Otrzymanie decyzji spodziewane jest na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2022 r. Dopiero wtedy będą mogły ruszyć prace w terenie na pozostałych dwóch odcinkach S7. Ich zakończenie powinno nastąpić wiosną/latem 2025 r.