Okazało się, że te auta znakomicie radzą sobie w trudnych sportowych warunkach. Na rajdowych odcinkach specjalnych poddawane są przecież najcięższym próbom. Awaryjność Lanosów była bardzo niewielka. Co kryją w sobie rajdówki zbudowane na bazie modelu Lanos? Otóż są to auta z silnikiem 1,6 litra o mocy 106 KM. Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa wyposażone są w klatkę przeciwkapotażową, homologowane fotele i pasy bezpieczeństwa, układ gaśniczy i wiele innych drobiazgów. Rajdowe Lanosy mają obniżone i utwardzone zawieszenie, a także specjalną płytę chroniącą silnik od spodu. Jednostka napędowa jest zaplombowana i nie wolno (pod karą dyskwalifikacji) dokonywać w niej żadnych samodzielnych przeróbek. Ma to na celu wyrównanie mocy, a co za tym idzie także szans wszystkim uczestnikom pucharu. W tym roku przepisy techniczne nieco się zmienią, a podyktowane jest to głównie sugestiami zawodników. O zmianach w regulaminie opowiada zwycięzca zeszłorocznego Pucharu Daewoo Lanosa, Jacek Sikora: "Nasze sugestie dotyczyły głównie spraw bezpieczeństwa i trwałości tych samochodów. Auta muszą być także dostosowane do nowych przepisów Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Ujednolicono również punkt dotyczący nieregulaminowych przeróbek, które zawsze będą kończyć się dyskwalifikacją załogi. Puchar Lanosa jest zdecydowanie najbardziej przystępną formą uczestnictwa w rajdach na poziomie mistrzostw Polski. Otrzymujemy samochody gotowe do jazdy, z pełnym wyposażeniem sportowym i mamy możliwość wygrywania atrakcyjnych nagród pieniężnych. Dlatego właśnie ta klasa markowa cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie u młodych zawodników." W sezonie 2000 spośród kierowców Lanosów największą liczbą zwycięstw w poszczególnych rajdach może poszczycić się Andrzej Spława-Nejman z pilotem Pawłem Żakiem, jednak jeszcze w trakcie sezonu zostali oni zdyskwalifikowani po stwierdzeniu przez sędziów braku plomb w układzie napędowym samochodu podczas Rajdu Rzeszowskiego. Tym, który przez cały sezon zaciekle walczył z Andrzejem Spławą-Nejmanem, był Jacek Sikora, którego w sezonie pilotowali Lech Wójcik i Marek Kaczmarek. To właśnie on odebrał główną nagrodę za wygranie Pucharu Lanosa - Daewoo Nubirę.
Drugi sezon Lanosa
Daewoo Motor Polska w ubiegłym roku zdecydował się na uruchomienie markowej klasy Lanosa w rajdach samochodowych. Od Rajdu Polski na odcinkach specjalnych rywalizowało sześć takich samochodów.