Moce produkcyjne tyskiej fabryki szacowane są na poziomie do 460 tys. silników rocznie. Mają sprostać rosnącemu popytowi, w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie francuskiej Grupy PSA, która od 2017 roku jest ich właścicielem. Obecnie silniki 1.2 Turbo, napędzające wiele modeli Peugeota, Citroena i DS-a, są montowane pod maskami Opli Crossland X, Grandland X i Combo.

W uroczystej ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.  

„Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupie PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik” — powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.

Polska jest trzecim krajem, w którym rozpoczęto produkcję silników EB PureTech (turbodoładowane o mocy 110 i 130 KM, jest jeszcze 82-konna wersja wolnossąca). Wcześniej zaczęto wytwarzać je we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang). W 2019 roku do tej listy dołączą Węgry (Szentgotthárd) i Maroko (Al-Kunajtira), a w 2020 r. - Indie (Hosur).  

„Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech” — powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach. 

W skład Grupy PSA wchodzi jeszcze drugi zakład Opla w Gliwicach, produkujący obecnie piątą generację Astry.