Auto firmy Radical Sportscars, kierowane przez Michaela Vergersa pokonało jedno okrążenie w 6 minut 48 sekund. Dopuszczony do jazdy po drogach SR8LM pobił poprzedni rekord, również należący do firmy Radical, aż o osiem sekund. I to w niecałe 24 godziny po tym, jak w celu ustanowienia nowego rekordu pojazd przejechał z Anglii do Niemiec.

Podczas podróży z Wielkiej Brytanii do Niemiec użyto najnowszych opony Dunlop spełniających normy prawne dopuszczenia do ruchu drogowego - ten sam zestaw został następnie wykorzystany do bicia rekordu.

Nürburgring Nordschleife w niemieckich górach Eifel to słynny w świecie motoryzacji tor. W 1976 roku uznano go za zbyt niebezpieczny dla wyścigów Formuły 1, jednak zyskał nową rolę jako miejsce rozstrzygających testów dla producentów samochodów klasy high-performance oraz opon, w które są wspomniane pojazdy wyposażane.

Czas okrążenia na torze Nordschleife jest dla producentów samochodów niezwykle ważnym i prestiżowym wskaźnikiem, który dużo lepiej niż prędkość maksymalna czy przyspieszenie samochodu odzwierciedla szybkość maszyny w warunkach, w których każdy zakręt, nachylenie czy nierówność stanowią duże wyzwanie.

W miarę, jak tempo rozwoju takich samochodów i opon rośnie, coraz bardziej pojazdy te zbliżają się do rekordu dla samochodów wyścigowych, ustanowionego przez Stefana Bellofa w Porsche 956 w 1985 roku, wynoszącego 6 minut 11 sekund na oponach typu slick.

"Ten rekord to prawdziwie zespołowy sukces. Dunlop dostarczył nam doskonałe, wytrzymałe opony - na jednym zestawie przyjechaliśmy z Anglii na tor i następnie ustanowiliśmy nowy rekord. Udowodniliśmy, że SR8LM to nie tylko najlepszy na świecie samochód do jazdy po torze, ale także że świetnie nadaje się do tego, aby nim na ten tor dojechać i z niego wrócić" - powiedział Mick Hyde, współzałożyciel firmy Radical.

Opony Dunlop wybrane przez Radical to 225/45R16 Direzza 03G na przód i 255/40R17 Direzza 03G H1 z tyłu.

"Niektórzy z głównych producentów samochodów mogą twierdzić, że Radical to po prostu samochód wyścigowy z tablicami rejestracyjnymi oraz naklejką potwierdzającą ubezpieczenie OC na szybie. Mogą też podkreślać niedawny czas Nissana GT-R - 7 minut 27 sekund - jako prawdziwy wynik osiągnięty przez samochód z dachem i czterema siedzeniami. Dunlop cieszy się z obu wyników - zarówno Nissan GT-R, jak i wcześniej Porsche prowadzone przez Bellofa jechały na oponach Dunlopa" - powiedział Frederic Schilling, Dyrektor marki Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.