Pierwszy silnik to 4-cylindrowa jednostka benzynowa o podwyższonych osiągach, w której wykorzystywane są zaawansowane technologie, opracowana specjalnie dla Alfy Romeo. Druga natomiast to jednostka 6-cylindrowa, pochodząca z Ferrari, również opracowana specjalnie dla Alfy.

Zdolność produkcyjną szacuje się na ponad 200 000 silników, co pozwoli na zaspokojenie ponad połowy zapotrzebowania przewidzianego w planie produkcyjnym Alfy Romeo do 2018 roku.

Wykonano już wstępne prace polegające na wyposażeniu nowych obiektów.

W sumie - wraz z kosztami projektowania, rozwoju i inżynierii silników oraz budową nowych linii - koszt inwestycji wynosi ponad pół miliarda euro. Prace mają zostać ukończone w ciągu pół roku. Równolegle zostaną uruchomione kursy szkoleniowe dla wszystkich pracowników.

Uruchomienie produkcji dwóch nowych silników pozwoli rezygnację ze świadczeń Kasy Wyrównawczej i Zarobkowej (CIG), w Termoli, gdzie aktualnie pracuje 2 400 osób. Pierwszy ważny sygnał to przyjęcie w kolejnych miesiącach 50 młodych osób na strategiczne stanowiska, co spowodowane jest koniecznością uruchomienia trzeciej zmiany  w niektórych obszarach produkcji skrzyń biegów.

"Ten innowacyjny pod względem technologicznym projekt jest zasadniczą częścią ambitnego planu Alfy Romeo - powiedział Sergio Marchionne pracownikom w Termoli -  i został powierzony właśnie Wam, ze względu na umiejętności techniczne. Jest to dla Was szansa pokazania światu poziomu technologicznej wiedzy, który jesteście w stanie osiągnąć".

Wizyta dyrektora generalnego w Termoli była również okazją do uczczenia trzydziestej rocznicy powstania silnika FIRE, produkowanego w Termoli od marca 1985 roku w liczbie dwudziestu milionów sztuk, który również dzisiaj spełnia rolę technologicznej wizytówki, jak również jest jednym z największych sukcesów w przemyśle motoryzacyjnym.

Zakład w Termoli (prowincja Campobasso) zajmuje powierzchnię miliona trzystu tysięcy metrów kwadratowych, z czego 180 tysięcy jest zadaszone. Produkuje dwa silniki (FIRE ośmio- i szesnastozaworowe) oraz dwie skrzynie biegów (do Ducato oraz do samochodów o średnich rozmiarach), w ilości około 5 000 gotowych produktów na dzień.

Od 1972 roku, kiedy to została otwarta fabryka w Termoli, wyprodukowało dwadzieścia milionów silników i ponad trzynaście milionów skrzyń biegów.

Hala "Termoli 3", wybudowana w celu uruchomienia produkcji silnika FIRE, została otwarta 30 marca 1985 roku. Jest to jeden z nielicznych na świecie zakładów produkujących zarówno silniki, jak i napędy, wykazując się dużym stopniem elastyczności. Zakład osiągnął swój rekord w 2009 roku, produkując ponad 971 000 silników w ciągu roku.