Kluczowy zakład produkuje dla Forda i reszty marek koncernu szeroką gamę nowoczesnych jednostek turbodiesel typu common-rail. Część produkcji Ford dzieli z francuskim koncernem PSA Peugeot Citroën.

Podstawę produkcji stanowi w całości aluminiowy silnik 1,6 Duratorq TDCi, który montowany jest w kilku Fordach, Volvach i Mazdach. W czerwcu program produkcyjny zostanie poszerzony o nową mniejszą jednostkę turbodieslową 1,4 Duratorq TDCi.

Z milionowej rocznej produkcji 575 tysięcy przypadnie na małe czterocylindrowe jednostki 1,4 Duratorq TDCi i 1,6 Duratorq TDCi, wyraźną część będą stanowić silniki o pojemności 1,8 l, 2,0 l, 2,2 l oraz 2,4 l przeznaczone do samochodów osobowych i dostawczych. Chlubą dagenhamskiej fabryki są sześciocylindrowe jednostki 2,7 V6 dla Jaguarów, Land Roverów, Peugeotów i Citroënów oraz 8-cylindrowe silniki dla Jaguarów i Land Roverów.