Instytut przeprowadza od 2002 roku badania rynkowe, mające ocenić stopień zadowolenia niemieckich kierowców z posiadanego samochodu.

Uzyskując łączny wynik 81,8%, w kategorii samochodów "minicar" Fiat 500 otrzymał najwyższą punktację w klasyfikacji, która tradycyjnie w poprzednich latach przyznawała pierwsze miejsca samochodom produkcji niemieckiej lub japońskiej.

Badanie, prowadzone corocznie na całym świecie, określa stopień zadowolenia klienta z posiadanego samochodu na podstawie uzyskanych odpowiedzi dotyczących 67 cech, w czterech różnych kategoriach. Wartość satysfakcji wyrażana jest w procentach. W ogólnej ocenie tym czterem kategoriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie (32%) ma atrakcyjność auta, czyli osiągi, design, komfort, funkcjonalność; następnie jakość i niezawodność (26%), koszty eksploatacji, czyli zużycie paliwa, koszt ubezpieczenia, przeglądów i napraw (22%) i wreszcie zadowolenie z obsługi serwisowej (20%).

Badanie "Vehicle Owner Satisfation Study" przeprowadzone w Niemczech opiera się na 17 158 kwestionariuszach on-line, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów, używanych przynajmniej od dwóch lat, których średni przebieg wynosi przynajmniej 38 700 km. Ocena dotyczy jedynie modeli należących do dziewięciu kategorii - od segmentu aut małych do samochodów terenowych - i opiera się na co najmniej 50 pytaniach.

W tej edycji najbardziej znaczący wynik miała ocena Klientów niemieckich, dotycząca najważniejszego kryterium, czyli zadowolenia z osiągów pojazdu, jego komfortu i stylistyki - gdzie Fiat 500 za każdym razem uzyskał maksymalną punktację. Również, jeżeli chodzi o koszty użytkowania, samochód miejski Fiat wyróżnia się na tle pozostałych.

Fiat 500 z silnikiem TwinAir w akcji - zobacz: