- Samochodowiec Grande Tianjin wyrusza z Chin do Europy, przewożąc ponad 2,5 tys. elektrycznych pojazdów Leapmotor B10
- Statek należy do Grupy Grimaldi, która współpracuje z Leapmotor od 2022 r. i może transportować 22,5 tys. pojazdów miesięcznie między Azją a Europą
- W pierwszych siedmiu miesiącach 2025 r. Leapmotor sprzedał 271 tys. 793 samochody
W porcie w Szanghaju odbyła się uroczystość nadania nazwy i przekazania nowego samochodowca należącego do włoskiej Grupy Grimaldi, która dysponuje flotą ponad 130 statków. Ten globalny gigant w transporcie morskim i logistyce jest partnerem Leapmotor od 2022 r. Firma zapewnia, że jest w stanie transportować 22,5 tys. 500 pojazdów miesięcznie w relacji Azja–Europa. To bardzo ważny kierunek w planie rozwoju chińskiego producenta.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMarka Leapmotor szybko rośnie
– Dziś, dzięki znakomitym partnerom takim jak Grimaldi, jesteśmy obecni w ponad 30 krajach, z ponad 1500 punktami sprzedaży i serwisu na całym świecie, a łączna liczba dostarczonych inteligentnych pojazdów elektrycznych przekroczyła 800 tys. –powiedział Tianshu Xin, dyrektor generalny Leapmotor International.
Leapmotor to jeszcze mało znana marka w Europie, gdzie zadebiutowała niespełna rok temu, jednak może już pochwalić się dobrymi wynikami. W pierwszych siedmiu miesiącach 2025 r. sprzedała 271 tys. 793 pojazdy na rynkach krajowym i zagranicznych, co oznacza wzrost o 149 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Dzięki takim wynikom Leapmotor stał się liderem wśród chińskich start-upów w segmencie NEV (New Energy Vehicles).
Jakie modele oferuje Leapmotor?
Na początku chińska marka wspierana na wybranych europejskich rynkach przez koncern Stellantis oferuje dwa modele samochodów:
- T03 (miejski hatchback);
- T10 (SUV-a klasy średniej).
Pierwszy jest całkowicie elektryczny, a drugi występuje jako elektryk lub hybryda plug-in (REEV). W ciągu najbliższych trzech lat planowane jest wprowadzenie kolejnych modeli obejmujących wszystkie segmenty.
We wrześniu 2025 r. gama zostanie poszerzona o kompaktowego SUV-a B10. To pierwszy globalny model z serii B, zbudowany na platformie LEAP3.5. Producent informuje, że samochód został wyposażony w 17 systemów wspomagania kierowcy. To pełny elektryk. Do wyboru będą dwie wersje akumulatora, zapewniające zasięg do 361 km lub 434 km. Dostępna będzie funkcja szybkiego ładowania.
Leapmotor w Polsce
Z najnowszego raportu Samaru wynika, że od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano w Polsce 578 pojazdów marki Leapmotor, z czego zdecydowaną większość stanowi najmniejszy model T03.
Leapmotor uplasował się na szóstym miejscu w rankingu chińskich producentów, za MG (7643 rejestracje), Omodą (3986), Jaecoo (3044), BAIC (2697) i BYD (2247).
W Polsce sieć autoryzowanych salonów sprzedaży i serwisów Leapmotor liczy 13 punktów. Firma zapowiada otwarcie w kolejnych lokalizacji w niedługim czasie.
Leapmotor. Co to za firma? Do kogo należy?
Leapmotor International to spółka joint venture założona przez koncern Stellantis (51 proc. udziałów) i Leapmotor (49 proc.) z siedzibą w Amsterdamie. Firma, która rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 r., szybko rozszerza swoją obecność na inne regiony świata, na Indie, Azję i Pacyfik, Bliski Wschód, Afrykę oraz Amerykę Południową.