Nowa Panda dostępna będzie (początkowo na rynku włoskim) w trzech wersjach wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), w 10 kolorach nadwozia, 9 wzorach wystroju wnętrza, 2 rodzajach kołpaków i 2 rodzajach obręczy z lekkich stopów o średnicy 14 i 15 cali.

Interesująca jest także gama silników dla tego modelu, wszystkie o dobrych osiągach oraz niskich poziomach spalania i emisji spalin. Wśród nich silnik  0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM z seryjnym systemem Start&Stop, który otrzymał nagrodę "International Engine of the Year 2011". Gamę dopełnia turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 75 KM z seryjnie montowanym systemem Start&Stop oraz odnowiony benzynowy silnik 1.2 Fire o mocy 69 KM.

Trzecia generacja Fiata Pandy jest samochodem bardzo kompaktowym, ale większym o kilka centymetrów, aby spełnić wysokie standardy w dziedzinie bezpieczeństwa i poprawić komfort podróżowania. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może pomieścić pięć osób, dysponując bagażnikiem o pojemności 225 litrów, rosnącym do 260 litrów po odsunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu  oparć tylnych siedzeń.

W wyposażeniu tego miejskiego modelu znajdzie się wiele elementów spotykanych dotąd w autach wyższych klas, jak choćby system "Blue&Me-TomTom 2 LIVE", który łączy zalety zintegrowanego systemu infotainment i przenośnej nawigacji, wielkowymiarowe szklane okno dachowe "Skydome", system nagłośnienia Hi-Fi z radioodtwarzaczem CD/MP3, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z funkcją "City", czy też automatyczny wlew paliwa "Smart Fuel System".

W terminie późniejszym do gamy modelowej Pandy wprowadzona zostanie wersja z napędem 4x4, zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic i innowacyjnym systemem  aktywnego bezpieczeństwa "Low Speed Collision Mitigation", który przy prędkościach mniejszych niż 30 km/h, wykrywa przeszkody na drodze jazdy samochodu i uruchamia automatycznie hamulce.

Poniżej prezentujemy 45-sekundowy zwiastun "Panda. Spróbuj ją złapać" - film animowany, który przedstawia "odważny" samochód w pełnej niespodzianek podróży po drogach Europy. Ta zrealizowana przez agencję Leo Burnett kreskówka jest nowością, jeśli chodzi o komunikację marketingową w branży motoryzacyjnej. Można ją obejrzeć również na oficjalnym kanale Fiata w serwisie Youtube.

Pełna wersja kreskówki dostępna będzie ostatniego tygodnia stycznia 2012, a wcześniej, bo już od 12 stycznia, użytkownicy będą mogli uczestniczyć we wciągającej grze on-line, dzięki której będą mogli zostać "oficjalnymi kierowcami Pandy": po przejściu testów użytkownik otrzyma prawo do tytułu "Oficjalnego Kierowcy", a więc do rzucenia wyzwania konkurentom Pandy - Francuzowi Jacques'owi, Niemcowi Hansowi i Japończykom Akirze i Satoshi. Na tych, którzy będą grali i wygrywali, w końcowym filmiku będzie czekała niespodzianka. Także strona internetowa fiatpanda.it została odnowiona i z cyfrowej platformy została przekształcona w stronę o produkcie, ale nadal jest utrzymana w prostym, ale oryginalnym stylu Pandy.