M-Sport podaje, że zwykle buduje pojazdy wg. ścisłych regulaminów motorsportowych klas, ale nie tę Pandę. Klient, który zamówił białego diabła, dał inżynierom wolną rękę. Efekt ich prac miał być po prostu unikatową rajdówką. Czy się udało? Wystarczy spojrzeć na nagranie z szalejącą Pandą - to prawdziwe "Pandamonium".
Fiat Panda 4x4 - dane techniczne
Jako bazę do tego projektu M-Sport wybrał płytę podłogową Fiesty R5. Nadwozie Fiata Pandy z lat 80-tych zostało poszerzone o 360 mm, aby pasowało do podwozia Fiesty. Żeby zachować oryginalne kształty i proporcje Pandy, to M-Sport stworzył i dopasował agresywnie stylizowane nadkola, co nadało samochodowi wygląd przypominający wojownika z legendarnej Grupy B. Pandę by M-Sport napędza silnik EcoBoost o pojemności 1,6, który generuje prawie 300 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła dzięki pięciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów marki Sadev.
Fiat Panda 4x4
We wnętrzu znajduje się deska rozdzielcza inspirowana tą samą, którą można znaleźć we wczesnych modelach Fiata Pandy, ale to jedno z niewielu nawiązań do klasyki. Bo wnętrze to teraz rajdowa kapsuła z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa i homologowaną przez FIA klatką otaczającą kierowcę i pasażera. Tak samo jak we wszystkich nowoczesnych samochodach rajdowych, tylną kanapę usunięto, podobnie jak wyciszenia i zbędne wyposażenie (choć w Pandzie pewnie i tak było go niewiele). W hołdzie dla oryginalnej Pandy z napędem na wszystkie koła, na tylnej klapie znajduje się teraz starannie wykonana plakietka „PANDA 4x4”.