Przeczytaj też:
Stosownie do rozmiarów (dł./szer./wys. 5049/2004/1775 mm, rozstaw osi 3025 mm) i ponad dwutonowej masy Explorer otrzymał mocny napęd – hybryda, złożona z 3-litrowego V6 i silnika elektrycznego, osiąga moc systemową 457 KM. Napęd przenoszony jest na 4 koła za pośrednictwem 10-stopniowego „automatu”. Bagażnik mieści w zależności od konfiguracji foteli do 2274-litrowy ładunek, SUV może pociągnąć 2,5-tonową przyczepę.
Do wyboru są dwie wersje stylistyczne: usportowiona ST-Line za 366 000 zł i elegancka Platinum za 367 500 zł. To niemało, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że poza tym do dokupienia jest już tylko wybrany lakier, a cała reszta należy do wyposażenia seryjnego, to na cenę Explorera spojrzymy ze zrozumieniem.
Ford Explorer – wszystko w standardzie
W standardzie obu wersji są m.in. bardzo przy tych gabarytach przydatne: system automatycznego parkowania, czujniki parkowania p/t i kamera 360 stopni. Do tego skórzana tapicerka, 20-calowe alufelgi, elektrycznie i bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika, ledowe reflektory adaptacyjne, panoramiczny dach, nawigacja, audio Bang&Olufsen, 12,3-calowy wyświetlacz w kokpicie, trzystrefową klimatyzacja, ogrzewaną kierownicę, ogrzewane i wentylowane fotele w pierwszym i drugim rzędzie, a także elektrycznie składane fotele w trzecim rzędzie.