Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer to średniej wielkości SUV przeznaczony głównie na rynek amerykański. I generacja powstała w 1990 roku i zastąpiła wysłużony model Bronco.

Pod maską znalazł się 4-litrowy silnik V6 o mocy 160 KM, który w 1993 roku zyskał dodatkowe 10 KM. Jednostka współpracowała z 4-biegowym automatem lub 5-stopniowym manualem. Auto występowało w 2 wersjach nadwoziowych – 5- i 3-drzwiowej, zwanej Explorer Sport.

W 1994 roku na rynku pojawiła się II generacja Explorera. Nadwozie zyskało wyraźnie krągłości i idealnie wpisywało się w ówczesną stylistykę amerykańskich aut. Pod maską oprócz znanego z I generacji silnika, była dostępna inna, nowa jednostka V6 o mocy 205 KM, oraz 5-litrowa V8 generująca 210 KM. Silniki mogły współpracować z tymi samymi skrzyniami co w poprzedniku, a dodatkowo do wyboru był jeszcze 5-stopniowy automat. Moment obrotowy był przekazywany na tylna lub na obie osie.

Co ciekawe, odmiana 3-drzwiowa Sport była produkowana 2 lata dłużej, do 2003 roku, niż wersja 5-drzwiowa.

III generacja Explorera weszła na rynek już w 2000 roku. Tradycyjnie pod maską można było znaleźć 4-litrową, widlastą „szóstkę” o mocy 210 KM, a pojemność V8 została zmniejszona do 4,6 litra w porównaniu z poprzednikiem, jednak zyskała 28 KM. Tym razem wyeliminowano przekładnie 4-stopniowe, na rzecz 5-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. W tej generacji Ford postanowił odejść od odmiany 3-drzwiowej, na rzecz 5-drzwiowego pick-up'a, produkowanego pod nazwą Explorer Sport Trac.

W 2005 roku do produkcji weszła IV generacja Exprolera. W stosunku do poprzedników znacznie urosła, co było spowodowane wprowadzeniem przez Forda nowego modelu – Freestyle, który miał się uplasować między wspomnianym Explorerem, a mniejszym Escape'em. Pod maską nie przewidziano wielu nowości – znana jednostka V6 o mocy 210 KM, oraz V8 o mocy podwyższonej do 292 KM.

Od tej generacji, Ford zdecydował także zaprzestania produkcji wersji dla ruchu lewostronnego. Oprócz tego, zrezygnowano także ze skrzyń manualnych i do wyboru była skrzynia automatyczna o 5 lub 6 przełożeniach.

Piąta generacja Explorera zagościła na rynku amerykańskim w 2010 roku. Auto otrzymało wiele ciekawych rozwiązań, np. regulację pedałów z funkcją pamięci czy system synchronizacji z pilotem od bramy garażowej. Po raz pierwszy auto otrzymało 4-cylindrowy silnik. 2-litrowa jednostka EcoBoost dysponowała mocą 240 KM. Oprócz tego dostępne były także jednostki V6 o pojemności 3,5 litra Duratec i EcoBoost o mocy odpowiednio 290 lub 365 KM.

W 2016 roku przeprowadzono facelifting, a wraz z nim pojemność najmniejszego silnika wzrosła o 0,4 litra, a moc o 40 KM.

Rywalami Forda Explorer są m.in. Acura MDX, Mercedes-Benz ML oraz BMW X5.

Ford Explorer - generacje

Ford Explorer I (1990&nbsp-&nbsp1994)

Ford Explorer I (1990 - 1994)

Ford Explorer II (1994&nbsp-&nbsp2003)

Ford Explorer II (1994 - 2003)

Ford Explorer III (2000&nbsp-&nbsp2005)

Ford Explorer III (2000 - 2005)

Ford Explorer IV (2005&nbsp-&nbsp2010)

Ford Explorer IV (2005 - 2010)

Ford Explorer V (2010&nbsp-&nbsp)

Ford Explorer V (2010 - )

Ford Explorer - powiązane artykuły

Widziałem nowego Forda Explorera. Jest kompaktowym SUV-em. Serio? Dlaczego?

Widziałem nowego Forda Explorera. Jest kompaktowym SUV-em. Serio? Dlaczego?

Ford znowu się bawi nazwami. Explorer to kolejne słynne imię tej firmy – po Kudze, Pumie i Mustangu – za którym kryje się teraz coś zupełnie innego niż dotychczas. Tyle że Ford jeszcze raz ma rację. Nie tylko dlatego, że nowy kompakt jest większy nawet od Explorera pierwszej generacji!

Ford Explorer - amerykański luksus za ponad 400 tys. zł

Ford Explorer - amerykański luksus za ponad 400 tys. zł

To, co w Europie jest gigantyczne, w USA ma co najwyżej średni rozmiar. I tak też jest z Fordem Explorerem, który trafił na nasz rynek. Muszę przyznać, że gabaryty tego auta robią wrażenie, Ford Explorer jest długi i szeroki. Przynajmniej na ulicach Warszawy jego rozmiary czasami przyprawiają o ból głowy. Na rodzimym rynku w USA to jedynie SUV średnich rozmiarów. Jednak cieszy, że taki model pojawił się w ofercie. Pod maską nie znajdziemy jednak bulgoczącego V8 a skromną hybrydę plug-in o łącznej mocy 457 KM, całość zbudowano z doładowanego 3-litrowego V6 i silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Jak to jedzie? Ten samochód jest aż za szybki, co ciekawe przy tym nie zużywa za wiele paliwa. Czy ma jakieś wady? Jedną z największych jest cena. Czy warto kupić Forda Explorera? Odpowiedź znajdziecie w materiale.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Ford
Napięcie rośnie

Napięcie rośnie

Oferta zelektryfikowanych modeli Forda już teraz jest imponująca. W ofercie są pojazdy wszystkich klas, a w dodatku dostępne są zarówno modele osobowe, jak i dostawcze. Klienci mają do wyboru miękkie hybrydy, klasyczne hybrydy oraz odmiany plug-in i oczywiście samochody w pełni elektryczne. To jeszcze nie koniec, bowiem w planach firmy są kolejne bezemisyjne pojazdy zasilane energią elektryczną.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Ford
SUV-y Forda na każdą okazję

SUV-y Forda na każdą okazję

Szeroki wachlarz modeli, nowoczesne silniki, różne rodzaje hybryd, napęd elektryczny, warianty napędu i skrzyń biegów – miłośnicy SUV-ów i crossoverów na pewno znajdą w Fordzie coś dla siebie!

Ford oszczędza – jak zyskać miliony dolarów na rezygnacji z dwóch czujników

Ford oszczędza – jak zyskać miliony dolarów na rezygnacji z dwóch czujników

Nie bez powodu koncerny motoryzacyjne badają zachowania klientów i inwestują w łączność z internetem, by gromadzić dane. Tyle wystarczyło, by zrezygnować z dwóch elementów w tylnych drzwiach i oszczędzić w skali roku miliony dolarów.

Ford Explorer Hybrid - hybryda made in USA

Ford Explorer Hybrid - hybryda made in USA

Wielki Explorer wrócił do Europy w wielkim stylu. Rdzennie amerykański SUV Forda ma nowoczesny i bardzo mocny napęd spalinowo-elektryczny, luksusy w standardzie i ogrom miejsca. Sprawdziliśmy, co potrafi.

Ford Explorer – ponownie w Europie

Ford Explorer – ponownie w Europie

Ford Explorer po 20 latach przerwy powraca do sprzedaży w Europie. Dzięki temu także polscy kierowcy mogą stać się posiadaczami tego potężnego SUV-a. Samochód dostępny jest z hybrydowym napędem typu plug-in o łącznej mocy 457 KM i może nim podróżować maksymalnie siedem osób.

Ford Explorer wchodzi na rynek – znamy ceny

Ford Explorer wchodzi na rynek – znamy ceny

Ford rozbudowuje ofertę SUV-ów. Obok Pumy, Kugi i Edge'a w salonach sprzedaży staje Explorer. Bardzo popularny za Atlantykiem Ford jest jak na europejskie standardy olbrzymi – ma ponad 5 m długości i pomieści do 7 osób, co czyni go największym SUV-em marki na naszym rynku. Oferowany wyłącznie jako hybryda plug-in i kosztuje od 366 000 zł.

Najciekawsze premiery samochodowe 2020 roku

Najciekawsze premiery samochodowe 2020 roku

Jesteśmy w przełomowym momencie historii motoryzacji – w 2020 roku rozpocznie się era samochodów elektrycznych. Nie znaczy to jednak, że samochody z silnikami spalinowymi przejdą do lamusa – wciąż stanowią lwią cześć światowej sprzedaży. W naszym subiektywnym przeglądzie pokazujemy, jakie auta, które zadebiutują w 2020 roku, budzą nasze najgorętsze emocje i z którymi wiążemy największe nadzieje.

Ford elektryfikuje swoje modele

Ford elektryfikuje swoje modele

Amerykanie chwalą się ambitnymi planami elektryfikacji swoich modeli. Wiele z nowości pojawi się w polskich salonach już w przyszłym roku. Szczególnie wyróżniać się będzie Kuga oferowana aż z trzema różnymi napędami hybrydowymi.

Testy Euro NCAP: wpadka nowego Opla Corsa, reszta aut z piątkami

Testy Euro NCAP: wpadka nowego Opla Corsa, reszta aut z piątkami

Euro NCAP sprawdził pod kątem bezpieczeństwa kolejne cztery nowości na rynku motoryzacyjnym. Trzy z nich, w tym Mazda CX-30, poradziły sobie wzorowo i zdobyły komplet gwiazdek. Tylko Opel Corsa zaliczył małą wpadkę i nie uzyskał maksymalnej oceny.

Ford Explorer trafi do Europy

Ford Explorer trafi do Europy

Ford ostatecznie zdecydował się wprowadzić do europejskiej oferty popularny w Ameryce model Explorer. Najnowszą generację SUV-a zaprezentowano w Amsterdamie podczas wydarzenia „Go Further”, gdzie zadebiutowała m.in. nowa Kuga.

Ford Explorer – prawie jak Mercedes Klasy A

Ford Explorer – prawie jak Mercedes Klasy A

Co wspólnego ma jeden z najpopularniejszych SUV-ów Forda z kompaktowym Mercedesem pierwszej generacji? Wyjątkowo pechowy debiut. Za oceanem świętują premierę szóstej generacji amerykańskiego SUV-a.

Ford Explorer ST i Hybrid – szybciej i dalej

Ford Explorer ST i Hybrid – szybciej i dalej

Jeśli szukacie solidnego SUV-a o niepospolitym wyglądzie, sportowych manierach i racjonalnym podejściu do zużycia paliwa, to Ford ma coś dla Was. Ale jest jeden warunek: na zakupy musicie wybrać się do Stanów.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech