Auto Świat Wiadomości Aktualności Rozbili sześć nowych aut. To nie chiński model dostał najgorszą ocenę

Rozbili sześć nowych aut. To nie chiński model dostał najgorszą ocenę

Euro NCAP opublikowało wyniki testów bezpieczeństwa sześciu nowych modeli aut. Największą niespodzianką jest zaledwie trzygwiazdkowa ocena dla Europejskiego Samochodu Roku 2023.

Test zderzeniowy Euro NCAP
Euro NCAP
Test zderzeniowy Euro NCAP

Próby zderzeniowe i nie tylko przeszły następujące samochody: Audi Q6 e-tron (elektryk), Ford Explorer (elektryk), Jeep Avenger (elektryk i spalinowy), Renault Symbioz (hybryda), Subaru Crosstrek (hybryda) oraz Xpeng G6 (elektryk, niedostępny oficjalnie w Polsce). Wszystkie są modnymi crossoverami lub SUV-ami.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Euro NCAP przyznało gwiazdki

Najgorzej z całej stawki wypadł produkowany w Tychach Jeep Avenger, który otrzymał wspomniane trzy gwiazdki. W uzasadnieniu czytamy, że samochód zapewnił słabą ochronę klatki piersiowej dziecka w teście zderzenia bocznego i nie jest wyposażony w system wykrywania obecności dziecka, który jest już standardem w modelach konkurencji. Ponadto Euro NCAP stwierdziło, że sygnał dźwiękowy systemu ostrzegania o zderzeniu czołowym nie był skuteczny (producent ulepszył go w aktualnie powstających pojazdach i oferuje możliwość aktualizacji w już wyprodukowanych). Ponadto Avenger wypadł przeciętnie w testach unikania zderzeń z pieszymi, motocyklistami i rowerzystami.

Dostało się też Renault, którego Symbioz uzyskał cztery gwiazdki.

— Renault to marka z dumą szczycąca się historią bezpieczeństwa, która była jednym z pierwszych producentów samochodów, którym przyznano ocenę pięciu gwiazdek. Czterogwiazdkowa ocena Symbioza i Captura to znak, że chociaż samochody zrobiły dobre wrażenie, to wydaje się, że Renault nie zamierza już dążyć do zajęcia najwyższego miejsca. Z drugiej strony Audi, Ford, Subaru i Xpeng utrzymują swoje wysokie ambicje w zakresie bezpieczeństwa. Euro NCAP gratuluje im pięciogwiazdkowych ocen i dalszego wyznaczania standardów, które inni mogą naśladować — podsumował dr Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP

Poniżej szczegółowe wyniki przetestowanych samochodów.

Audi Q6 e-tron: pięć gwiazdek

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 92 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 81 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 80 proc.

Ford Explorer: pięć gwiazdek

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 80 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.

Jeep Avenger: trzy gwiazdki

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 70 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 59 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 53 proc.

Renault Symbioz: cztery gwiazdki

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 76 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 69 proc.

Subaru Crosstrek: pięć gwiazdek

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 90 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 85 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.

Xpeng G6: pięć gwiazdek

Testy zderzeniowe Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAPEuro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 81 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków