W 2021 roku serca klientów podbija Puma. Crossover przyciąga stylistyką i przekonuje swoimi praktycznymi rozwiązaniami. Jeden z najmłodszych modeli marki jest w stanie sprostać różnym wyzwaniom – posłuży jako auto miejskie, ale bez kłopotu będzie też towarzyszył podczas weekendowego wypadu za miasto. Szerokie spektrum możliwości to atut modelu Kuga. Dostępne są różne rodzaje układów napędowych, dopasowujące się do potrzeb użytkownika, jego preferencji oraz np. możliwości ładowania baterii w hybrydzie. Przestronne wnętrze i komfort sprawiają, że to wręcz wymarzony samochód dla rodzin – spełni oczekiwania podczas codziennego dojazdu do szkoły, a w wakacje „zaopiekuje się” bagażem na długi wyjazd pod namiot.

Warto pamiętać, że Ford konsekwentnie elektryfikuje paletę modeli. To nie podążanie za modą, tylko świadomość konieczności zmniejszenia wpływu silników spalinowych na środowisko. Większość Pum korzysta z rozwiązania mild-hybrid, w Kudze można znaleźć również hybrydy klasyczne i ładowane z gniazdka (plug-in). Takim napędem pochwalić się też może flagowy SUV – Explorer. Świetnie łączy on ogromną przestrzeń ze sportowymi wręcz osiągami. Warto podkreślić, że hybrydy Forda mogą holować ciężkie przyczepy, a elementy tego rozwiązania w ogóle lub tylko w minimalnym stopniu wpływają na zmniejszenie pojemności bagażnika.

Prezentowane modele nie wyczerpują oferty Forda w segmencie SUV/crossover. Zaczyna się ona od małego EcoSporta, a kończy na potężnym pikapie Ranger, którego odmiana Raptor przyciąga terenowymi możliwościami i stylem. Swoje off-roadowe „ubranka” mają też osobowe samochody: Fiesta i Focus Active.

Ford Puma – crossover (nie tylko) do miasta

Ford Puma to teraz modny crossover Foto: Krzysztof Grabek / Auto Świat
Ford Puma to teraz modny crossover

Ze względu na niezbyt duże gabaryty model ten często postrzegany jest jako crossover do miasta. W takiej roli Puma radzi sobie znakomicie, ale nie boi się większych wyzwań. Ma duży, funkcjonalny bagażnik – pod tym względem może rywalizować z autami wyższej klasy. Osoby uprawiające np. triathlon chętnie wykorzystają MegaBox, wrzucając tam zabłocone rzeczy.

Nazwa modelu Ford Puma
Silnik 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost Hybrid 1.0 EcoBoost Hybrid 1.5 EcoBoost ST
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.benz./R3/12
Wtrysk paliwa bezpośredni bezpośredni bezpośredni bezpośredni
Moc maksymalna (KM/obr./min) 95 /4000 125/6000 155/6000 200/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 170/2900 210/2400 220/2500 320/2500-3500
Skrzynia biegów man. 6 man. 6/DCT 7 man. 6, DCT 7 man. 6
Napęd na koła przednie przednie przednie przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,9 9,8 9 6,7
Prędkość maksymalna (km/h) 173 191 205 220
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) 5,7 5,4-6,0 5,5-6,1 6,8
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 128 122-135 125-138 155
Masa własna/ładowność (kg) 1280/485 1280/480 1280/480 1283/532
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) 4186/1805/1538; 2588 dł. 4226
Cena od (zł) 69 900 82 900 95 050 127 100

Ford EcoSport – spryciarz

Ford EcoSport Foto: Ford
Ford EcoSport

Kompaktowy z zewnątrz, ale z dużym (i bogatym) wnętrzem. Kabina oferuje miejsce dla 5 osób. Prześwit 162 mm gwarantuje, że nie będziecie musieli bać się żadnego krawężnika w mieście, ani polnej drogi poza miastem. Z kolei średnica zawracania 10,6 m pozwoli na sprawne manewrowanie – bez względu na to, czy między drzewami, czy między krawężnikami. Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani, to zajrzyjcie do cennika – otwiera go bogata wersja Titanium z częściowo skórzaną tapicerką i 17-calowymi alufelgami.

Silnik 1.0 EcoBoost
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Wtrysk paliwa bezpośredni
Moc maksymalna (KM/obr./min) 125/5000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 170/1500-4500
Skrzynia biegów man. 6
Napęd na koła przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,0
Prędkość maksymalna (km/h) 180
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) 5,9-6,6
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 133-151
Masa własna/ładowność (kg) 1414/316
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) 4096/1816/1645; 2519
Cena od (zł) 75 200

Ford Kuga – solidny SUV klasy średniej

Ford Kuga Foto: Ford
Ford Kuga

Idealny wybór dla rodziny – przestronne, świetnie wykonane wnętrze, wysoka jakość materiałów. Wszechstronne rozwiązania techniczne, w których przeważa troska o środowisko. „Czyste” silniki benzynowe, w dieslach system mild-hybrid (150 KM), dwie hybrydy: klasyczna i plug-in, z minimalnym zużyciem paliwa. Do wyboru skrzynie manualne i automatyczne oraz napęd – przedni lub 4x4.

Nazwa modelu Ford Puma
Silnik 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue Hybrid 2.0 EcoBlue 2.5 Hybrid 2.5 Plug-In Hybrid
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16 benz./R4/16 + elektr. benz./R4/16 + elektr.
Wtrysk paliwa bezpośredni bezpośredni bezpośredni CR bezpośredni CR bezpośredni CR pośredni pośredni
Moc maksymalna (KM/obr./min) 120/6000 150/6000 120/4000 150/3500 190/3500 190 225
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 240/1600-3000 240/1600-4000 300/1750-2250 370/2000-25000 400/2000-3000 bd. bd.
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 aut. 8 man. 6 aut. 8 e-CVT e-CVT
Napęd na koła przednie przednie przednie przednie 4x4 przednie, 4x4 przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,6 9,7 12 9,6 8,7 9,4 9,2
Prędkość maksymalna (km/h) 184 195 177 194 208 196 200
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) 6,7-7,0 6,6-6,9 5,4-5,6 5,0-5,2 5,9-6,2 5,5-5,7 1,4 (6,5 bez ład.)
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 152-158 150-157 141-148 132-137 154-163 125-131 32 (148 bez ład.)
Masa własna/ładowność (kg) 1564/511 1564/511 1599/511 1680/475 1735/510 1701/514 1844/476
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) 4713/1930/1624; 2987
Cena od (zł) 99 900 109 800 122 530 137 530 149 030 134 800 159 400

Ford Mustang Mach-E – elektryzująca legenda

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E

Legenda w nowej, elektrycznej odsłonie to SUV naładowany sportowymi emocjami, z pięknym i praktycznym wnętrzem. Oszałamiające osiągi, napęd na tylną oś lub 4x4. Dwa warianty akumulatora: 75 lub 98 kWh, zasięg 400-610 km, szybkie ładowanie z mocą do 150 kW. Na pokładzie m.in. SYNC4 – zaawansowany technologicznie system multimedialny i możliwość uaktualnień systemu przez internet.

Nazwa modelu Ford Mustang
Wersja RWD/AWD 75 kWh RWD 98 kWh AWD 98 kWh GT 98 kWh
Typ silnika elektryczny elektryczny elektryczny elektryczny
Wtrysk paliwa
Moc maksymalna (KM) 269 294 351 487
Maks. mom. obr. (Nm) 430 (AWD 580) 430 580 860
Skrzynia biegów przekł. redukcyjna przekł. redukcyjna przekł. redukcyjna przekł. redukcyjna
Napęd na koła tylne, 4x4 tylne 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,9 7 5,8 4,4
Prędkość maksymalna (km/h) 180 180 180 200
Zużycie prądu (cykl mieszany; l/100 km) 16,5 kWh/100 km 17,2 kWh/100 km 19,5 kWh/100 km 20,0 kWh/100 km
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 0 0 0 0
Masa własna/ładowność (kg) 1969/bd. 2085/bd. 2182/bd. 2273/bd.
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) 4713/1930/1624; 2987
Cena od (zł) 216 120 247 570 286310 335 000

Ford Explorer – duże auto na każde wyzwanie

Ford Explorer Foto: Ford
Ford Explorer

Gotowy na każde wyzwanie! Potężna moc to doskonałe osiągi, a dzięki hybrydzie plug-in – niewielkie wydatki na paliwo. Seryjne miejsca dla 7 osób, bagażnik pomieści 635 l (za 2. rzędem). Jeśli to ciągle za mało, można pociągnąć 2,5-tonową przyczepę.

Nazwa modelu Ford Explorer
Silnik 3.0 V6 EcoBoost Plug-in
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./V6/24 + elektr.
Wtrysk paliwa bezpośredni
Moc maksymalna (KM/obr./min) 457/5750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 825/2500
Skrzynia biegów aut. 10
Napęd na koła 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6
Prędkość maksymalna (km/h) 230
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) 3,1 (10,4 bez ładowania baterii)
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 71 (237 bez ładowania baterii)
Masa własna/ładowność (kg) 2466/694
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) 5049/2004/1778; 3025
Cena od (zł) 372 700