W 2021 roku serca klientów podbija Puma. Crossover przyciąga stylistyką i przekonuje swoimi praktycznymi rozwiązaniami. Jeden z najmłodszych modeli marki jest w stanie sprostać różnym wyzwaniom – posłuży jako auto miejskie, ale bez kłopotu będzie też towarzyszył podczas weekendowego wypadu za miasto. Szerokie spektrum możliwości to atut modelu Kuga. Dostępne są różne rodzaje układów napędowych, dopasowujące się do potrzeb użytkownika, jego preferencji oraz np. możliwości ładowania baterii w hybrydzie. Przestronne wnętrze i komfort sprawiają, że to wręcz wymarzony samochód dla rodzin – spełni oczekiwania podczas codziennego dojazdu do szkoły, a w wakacje „zaopiekuje się” bagażem na długi wyjazd pod namiot.
Warto pamiętać, że Ford konsekwentnie elektryfikuje paletę modeli. To nie podążanie za modą, tylko świadomość konieczności zmniejszenia wpływu silników spalinowych na środowisko. Większość Pum korzysta z rozwiązania mild-hybrid, w Kudze można znaleźć również hybrydy klasyczne i ładowane z gniazdka (plug-in). Takim napędem pochwalić się też może flagowy SUV – Explorer. Świetnie łączy on ogromną przestrzeń ze sportowymi wręcz osiągami. Warto podkreślić, że hybrydy Forda mogą holować ciężkie przyczepy, a elementy tego rozwiązania w ogóle lub tylko w minimalnym stopniu wpływają na zmniejszenie pojemności bagażnika.
Prezentowane modele nie wyczerpują oferty Forda w segmencie SUV/crossover. Zaczyna się ona od małego EcoSporta, a kończy na potężnym pikapie Ranger, którego odmiana Raptor przyciąga terenowymi możliwościami i stylem. Swoje off-roadowe „ubranka” mają też osobowe samochody: Fiesta i Focus Active.
Ford Puma – crossover (nie tylko) do miasta
Ze względu na niezbyt duże gabaryty model ten często postrzegany jest jako crossover do miasta. W takiej roli Puma radzi sobie znakomicie, ale nie boi się większych wyzwań. Ma duży, funkcjonalny bagażnik – pod tym względem może rywalizować z autami wyższej klasy. Osoby uprawiające np. triathlon chętnie wykorzystają MegaBox, wrzucając tam zabłocone rzeczy.
Nazwa modelu | Ford Puma | |||
Silnik | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost Hybrid | 1.0 EcoBoost Hybrid | 1.5 EcoBoost ST |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 | t.benz./R3/12 | t.benz./R3/12 | t.benz./R3/12 |
Wtrysk paliwa | bezpośredni | bezpośredni | bezpośredni | bezpośredni |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 95 /4000 | 125/6000 | 155/6000 | 200/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 170/2900 | 210/2400 | 220/2500 | 320/2500-3500 |
Skrzynia biegów | man. 6 | man. 6/DCT 7 | man. 6, DCT 7 | man. 6 |
Napęd na koła | przednie | przednie | przednie | przednie |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,9 | 9,8 | 9 | 6,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 173 | 191 | 205 | 220 |
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) | 5,7 | 5,4-6,0 | 5,5-6,1 | 6,8 |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 128 | 122-135 | 125-138 | 155 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1280/485 | 1280/480 | 1280/480 | 1283/532 |
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) | 4186/1805/1538; 2588 | dł. 4226 | ||
Cena od (zł) | 69 900 | 82 900 | 95 050 | 127 100 |
Ford EcoSport – spryciarz
Kompaktowy z zewnątrz, ale z dużym (i bogatym) wnętrzem. Kabina oferuje miejsce dla 5 osób. Prześwit 162 mm gwarantuje, że nie będziecie musieli bać się żadnego krawężnika w mieście, ani polnej drogi poza miastem. Z kolei średnica zawracania 10,6 m pozwoli na sprawne manewrowanie – bez względu na to, czy między drzewami, czy między krawężnikami. Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani, to zajrzyjcie do cennika – otwiera go bogata wersja Titanium z częściowo skórzaną tapicerką i 17-calowymi alufelgami.
Silnik | 1.0 EcoBoost |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 |
Wtrysk paliwa | bezpośredni |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 125/5000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 170/1500-4500 |
Skrzynia biegów | man. 6 |
Napęd na koła | przednie |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 |
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) | 5,9-6,6 |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 133-151 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1414/316 |
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) | 4096/1816/1645; 2519 |
Cena od (zł) | 75 200 |
Ford Kuga – solidny SUV klasy średniej
Idealny wybór dla rodziny – przestronne, świetnie wykonane wnętrze, wysoka jakość materiałów. Wszechstronne rozwiązania techniczne, w których przeważa troska o środowisko. „Czyste” silniki benzynowe, w dieslach system mild-hybrid (150 KM), dwie hybrydy: klasyczna i plug-in, z minimalnym zużyciem paliwa. Do wyboru skrzynie manualne i automatyczne oraz napęd – przedni lub 4x4.
Nazwa modelu | Ford Puma | ||||||
Silnik | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBlue | 2.0 EcoBlue Hybrid | 2.0 EcoBlue | 2.5 Hybrid | 2.5 Plug-In Hybrid |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 | t.benz./R3/12 | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 | benz./R4/16 + elektr. | benz./R4/16 + elektr. |
Wtrysk paliwa | bezpośredni | bezpośredni | bezpośredni CR | bezpośredni CR | bezpośredni CR | pośredni | pośredni |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 120/6000 | 150/6000 | 120/4000 | 150/3500 | 190/3500 | 190 | 225 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 240/1600-3000 | 240/1600-4000 | 300/1750-2250 | 370/2000-25000 | 400/2000-3000 | bd. | bd. |
Skrzynia biegów | man. 6 | man. 6 | aut. 8 | man. 6 | aut. 8 | e-CVT | e-CVT |
Napęd na koła | przednie | przednie | przednie | przednie | 4x4 | przednie, 4x4 | przednie |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,6 | 9,7 | 12 | 9,6 | 8,7 | 9,4 | 9,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 184 | 195 | 177 | 194 | 208 | 196 | 200 |
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) | 6,7-7,0 | 6,6-6,9 | 5,4-5,6 | 5,0-5,2 | 5,9-6,2 | 5,5-5,7 | 1,4 (6,5 bez ład.) |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 152-158 | 150-157 | 141-148 | 132-137 | 154-163 | 125-131 | 32 (148 bez ład.) |
Masa własna/ładowność (kg) | 1564/511 | 1564/511 | 1599/511 | 1680/475 | 1735/510 | 1701/514 | 1844/476 |
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) | 4713/1930/1624; 2987 | ||||||
Cena od (zł) | 99 900 | 109 800 | 122 530 | 137 530 | 149 030 | 134 800 | 159 400 |
Ford Mustang Mach-E – elektryzująca legenda
Legenda w nowej, elektrycznej odsłonie to SUV naładowany sportowymi emocjami, z pięknym i praktycznym wnętrzem. Oszałamiające osiągi, napęd na tylną oś lub 4x4. Dwa warianty akumulatora: 75 lub 98 kWh, zasięg 400-610 km, szybkie ładowanie z mocą do 150 kW. Na pokładzie m.in. SYNC4 – zaawansowany technologicznie system multimedialny i możliwość uaktualnień systemu przez internet.
Nazwa modelu | Ford Mustang | |||
Wersja | RWD/AWD 75 kWh | RWD 98 kWh | AWD 98 kWh | GT 98 kWh |
Typ silnika | elektryczny | elektryczny | elektryczny | elektryczny |
Wtrysk paliwa | – | – | – | – |
Moc maksymalna (KM) | 269 | 294 | 351 | 487 |
Maks. mom. obr. (Nm) | 430 (AWD 580) | 430 | 580 | 860 |
Skrzynia biegów | przekł. redukcyjna | przekł. redukcyjna | przekł. redukcyjna | przekł. redukcyjna |
Napęd na koła | tylne, 4x4 | tylne | 4x4 | 4x4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,9 | 7 | 5,8 | 4,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 180 | 180 | 200 |
Zużycie prądu (cykl mieszany; l/100 km) | 16,5 kWh/100 km | 17,2 kWh/100 km | 19,5 kWh/100 km | 20,0 kWh/100 km |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 0 | 0 | 0 | 0 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1969/bd. | 2085/bd. | 2182/bd. | 2273/bd. |
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) | 4713/1930/1624; 2987 | |||
Cena od (zł) | 216 120 | 247 570 | 286310 | 335 000 |
Ford Explorer – duże auto na każde wyzwanie
Gotowy na każde wyzwanie! Potężna moc to doskonałe osiągi, a dzięki hybrydzie plug-in – niewielkie wydatki na paliwo. Seryjne miejsca dla 7 osób, bagażnik pomieści 635 l (za 2. rzędem). Jeśli to ciągle za mało, można pociągnąć 2,5-tonową przyczepę.
Nazwa modelu | Ford Explorer |
Silnik | 3.0 V6 EcoBoost Plug-in |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./V6/24 + elektr. |
Wtrysk paliwa | bezpośredni |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 457/5750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 825/2500 |
Skrzynia biegów | aut. 10 |
Napęd na koła | 4x4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 230 |
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) | 3,1 (10,4 bez ładowania baterii) |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 71 (237 bez ładowania baterii) |
Masa własna/ładowność (kg) | 2466/694 |
Długość/szerokość/wysokość; rozstaw osi (mm) | 5049/2004/1778; 3025 |
Cena od (zł) | 372 700 |
Dodatkowy schowek MegaBox – idealne miejsce np. na zabłocone rzeczy. Można go umyć wodą, która spłynie otworem na dnie.
Podstawowym źródłem napędu Pumy jest nowoczesny, oszczędny silnik 1.0 EcoBoost.
Jednym z ciekawych dodatków jest dach malowany w kolorze Agate Black (wersja Active).
Multimedia z dotykowym, 8-calowym ekranem to standard.
Trzyosobowa kanapa, tapicerka skórzana lub skórzano-materiałowa (zależnie od wersji).
Czy to miasto, czy polna droga – SUV Forda poradzi sobie znakomicie.
To SUV bardzo zaawansowany technologicznie, z dużą liczbą systemów wspierających kierowcę, np. Pre-Collision Assist .
Duża ilość miejsca, przyjemne materiały wykończeniowe – Kuga może służyć jako auto rodzinne lub pojazd do dłuższych wyjazdów.
Bagażnik ma od 475 do 645 l, zależnie od ustawień kanapy.
W gamie Kugi znajdziemy też hybrydę typu plug-in, czyli taką, którą można doładować z gniazdka.
Atletyczna sylwetka, potężna moc – Mustang kusi na wiele sposobów.
W wersji 4x4 każda z osi ma swój silnik. Akumulator umieszczony płasko pod kabiną pasażerską.
Mimo ekscytujących kształtów wnętrze zachowało funkcjonalny charakter.
Minimalistycznie urządzona deska rozdzielcza – mimo to obsługa jest bardzo łatwa.