Pick-up Forda został wyposażony w amortyzatory o ekstremalnych parametrach, wyprodukowane przez amerykańską firmę Fox. Przednie i tylne zawieszenie jest oparte o amortyzatory o średnicy 3 cali i nowatorskiej konstrukcji tłoka ze specjalnym zaworem zmniejszającym odpowiednio ciśnienie gazu wewnątrz.

Dzięki nowej charakterystyce, amortyzatory w nowym F-150 zwiększyły się do 13 cali z przodu i 13,9 cala z tyłu. Duży skok zawieszenia i jego wyczynowe elementy, których konstrukcja zapobiega „dobijaniu” podczas maksymalnej kompresji tłoka, umożliwiają tak szybką i widowiskową jazdę po bezdrożach, jaką widzimy na filmie.

Stopień tłumienia podlega zmianom w zależności od terenu po jakim porusza się auto. Zupełnie inna jest charakterystyka zawieszenia podczas jazdy po utwardzonej nawierzchni, a inna po pustynnych bezdrożach. Adaptacyjne możliwości zawieszenia w pick-upie Forda gwarantują uniwersalność takiego samochodu i szeroki wachlarz zastosowań.