Ford Focus RS powraca na scenę po czteroletniej przerwie – w nowej szacie i odpowiednio wzmocniony. Doładowany 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 l znany jest z Focusa ST. W modelu Focus RS przekroczył jednak granicę 300 koni – jego moc wynosi 224 kW, czyli 305 KM. Maksymalny moment obrotowy przekazywany na przednie koła to 440 Nm. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,9 s, a maksymalnie może mknąć z prędkością 263 km/h.

Konkurencja daleka jest od osiągów nowego Forda. Audi S3 oferuje „zaledwie” 195 kW (265 KM), Opel Astra OPC „jedynie” 176 kW (240 KM). Bliźniaczy Focus ST osiąga 168 kW (228 KM), a Golf piątej generacji 147 kW (200 KM) w wypadku wersji GTI oraz 184 kW (250 KM) w odmianie R32.

Silnik poddano wielu zmianom – zmodyfikowano głowicę cylindrów, wałki rozrządu, uszczelkę pod głowicą, kolektor dolotowy i wydechowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 336 mm, tylne 300 mm. Na felgach o średnicy 19 cali zamontowano opony w rozmiarze 235/35 R 19.

Zasadnicze zmiany przebiegły również w konstrukcji zawieszenia. Ford Focus RS odpowiednio obniżono, a rozstaw kół zwiększył się o 40 mm. Zmodyfikowano przednie wahacze typu RevoKnuckle. Chodzi o zmienione zawieszenie typu McPherson, którego geometria umożliwia lepszą przyczepność i eliminuje przeniesienie momentu obrotowego na kierownicę. Do lepszej sterowności przyczynił się przedni dyferencjał samoblokujący firmy Quaife.

Do wyboru będą trzy kolory nadwozia – granatowy Indianapolis Blue, zielony Performance Green oraz biały Frost White. Cenę dla rynku niemieckiego i austriackiego ustalono na poziomie 39 tys. euro (ok. 160 tys. zł). Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu.