Jeszcze trzy lata temu skład gamy modelowej Forda sprzedawanej w USA z 70 % tworzyły małe samochody ciężarowe i pojazdy segmentu SUV. Resztę tworzyły samochody osobowe. Teraz sytuacja wyrównała się, ponieważ wyraźnie wzrosnął popyt po samochodach klasy CUV, czyli tzw. crossoverach. Ten segment należy do najlepiej rozwijających się, jeszcze w roku 2000 sprzedawano nieco ponad pół miliona, w zeszłym roku było to już 2,4 mln egzemplarzy, a do końca dekady sprzedaż w segmencie CUV ma osiągnąć 3 mln sztuk. Zastępcami Forda w tym segmencie są zwłaszcza modele Ford Edge i Lincoln MKX.
Właśnie Ford Edge jest dla Forda wykupieniem. Po trzech miesiącach na rynku sprzedaje się jeszcze lepiej niż model Fusion, którego sprzedaż nieustannie wzrasta. Wiceprezydent amerykańskiej sieci sprzedaży Ford Cisco Codina mówi, że model Egde odnosi duże sukcesy w przeciąganiu klientów innym markom. Dotychczasowa klientela konkurencyjnych firm tworzy aż 41 % nabywców Forda Edge. Model Lincoln MKX według Codina sprzedaje się lepiej od konkurencyjnych modeli Acura RDX i obie wersje Infiniti FX. Sprzedaż crossoverów marek Ford, Lincoln i Mercury wzrosły w ostatnim kwartale o 29 %. Ford chwali się, że tak dużego wzrostu sprzedaży nie osiągnął żaden inny producent samochodów.
Ford chce do lata roku 2008 przedstawić w segmencie CUV aż sześć modeli. Do modeli Edge, MKX, Ford Escape i Mercury Mariner dołączy pod koniec roku Taurus X, a latem 2008 Ford Flex. Ford stawia zwłaszcza na model Flex, który w odróżnieniu od Edge zaoferuje więcej przestrzeni i trzeci rząd siedzeń.
Również sedanom Ford Fusion, Mercury Milan i Lincoln MKZ dobrze się powodzi. Pierwszych dwóch sprzedano w pierwszym kwartale bieżącego roku o 30 % więcej od kwartału poprzedniego. Dla modeli Fusion i Milan był marzec w ogóle najlepszym miesiącem jeśli chodzi o sprzedaż. Według Codina obecna oferta Forda jest najlepsza za całą jego karierę w amerykańskiej firmie.