Ranger łączy w sobie wygodę i użyteczność. Wersja Limited gwarantuje jazdę w luksusie dzięki wykończeniu czarną skórą, skórzanemu pokryciu kierownicy oraz nowoczesnemu systemowi audio na sześć płyt CD/MP3 z sześcioma głośnikami. Model XLT, wyposażony w czarno-szarą welurową tapicerkę, chromowane detale i wytłaczane nakładki na progi, jest funkcjonalny i stylowy. A praktyczny i solidny Ranger XL gwarantuje przestrzeń, jakiej potrzebujesz, i wygodę, której wymagasz.

We wszystkich wersjach jest możliwość wysunięcia blatu (o wymiarach 380 mm x 130 mm x 15 mm), który może służyć jako pulpit do pracy lub do przechowywania mniejszych przedmiotów. Blat wytrzymuje obciążenie do 10 kilogramów.

Duży schowek w centralnej konsoli z podwójną pokrywą ma wnękę z dwiema komorami. Górny schowek idealnie nadaje się do przechowywania telefonu komórkowego, okularów słonecznych itp. W dolnym schowku mieści się do 10 płyt CD, a nawet nieco większych przedmiotów.

Ranger XL

Dysponujący wysoką mocą nowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 2,5 litra i własności terenowe wersji XL pozwalają świetnie radzić sobie w najtrudniejszych warunkach. Dostępny z kabiną podwójną, przedłużoną lub pojedynczą w wersji terenowej 4x4, Ford Ranger XL ma dość przestrzeni, by pomieścić nieodłączny w pracy sprzęt lub narzędzia. Fotele w każdej wersji kabiny są pokryte stylową i trwałą tapicerką z dwóch rodzajów tkanin. Tapicerka i harmonizujące z nią dywaniki sprawiają, że wnętrze wersji XL jest komfortowe i bardzo praktyczne.

Najistotniejsze elementy wyposażenia wersji XL 4x4:

Ranger XLT

Dzięki napędowi na cztery koła osiągi na drodze i w terenie są tak samo imponujące jak jego wygląd. Napęd na dwie osie to absolutna konieczność, gdy praca wymaga pokonywania bezdroży lub gdy w wolnej chwili zapragniesz poznać niezbadane szlaki.

Najistotniejsze elementy wyposażenia wersji XLT:

- silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o mocy 143 KM (105 kW);- 16-calowe aluminiowe obręcze kół (wzór 6-ramienny) i ogumienie 245/70 R16;

Ranger Limited

Muskularne i kształtne linie nadwozia idealnie harmonizują z luksusowo wyposażonym, komfortowym wnętrzem.

Najistotniejsze elementy wyposażenia wersji Limited:

- silnik wysokoprężny Duratorq 2,5 TDCi o mocy 143 KM (105 kW);- układ ABS na 4 koła;- 16-calowe aluminiowe obręcze kół (specjalny wzór) z oponami 245/70 R16;- chromowana rura w miejsce tylnego zderzaka, z czujnikami parkowania;- stalowa skrzynia ładunkowa o podwójnym poszyciu z opuszczaną tylną burtą blokowaną w 2 położeniach;- zaczepy do mocowania ładunku wewnątrz skrzyni ładunkowej wraz z zabezpieczeniami chroniącymi przewożone przedmioty;- chromowany pałąk sportowy za kabiną;- elektrycznie sterowane lusterka boczne w chromowanych obudowach;- uderzająca chromowana krata wlotu powietrza;- boczne stopnie z polerowanej stali nierdzewnej na całej długości kabiny;- lakier metalizowany;- przyciemniane szyby;- przednie światła przeciwmgielne;- komfortowe fotele dla 5 dorosłych osób;- klimatyzacja;- specjalnie wykończona skórzana tapicerka foteli dająca większy komfort;- chromowane klamki drzwi i inne detale wykończenia we wnętrzu;- chromowane nakładki na progi z wytłaczanymi wzorami;- kierownica pokryta skórą z chromowanymi detalami wykończenia;- elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi;- czołowe poduszki powietrzne i poduszki boczne w pierwszym rzędzie;- wwysokiej klasy radioodtwarzacz 6-CD/MP3, 6 głośników;- zespół wskaźników terenowych (kompas, wskaźniki pochylenia wzdłużnego/bocznego oraz termometr zewnętrzny / wewnętrzny).

Ceny

I oczywiście to, co jest istotne - ceny w salonach w Polsce.

Oto one

- Ranger XL z pojedyńczą kabiną - od 87 840 zł (72 000 zł netto);- Ranger XL przedużony - 100 040 zł (82 000 netto);- Ranger XL z podwójną kabiną - od 109 800 zł (90 000 zł netto).

- Ranger XLT z podwójną kabiną - od 123 830 zł (101 500 zł netto).

- Ranger Limited z podwójną kabiną - od 133 590 zł (109 500 zł netto).

Nabywając Forda Ranger na firmę, możma odliczyć sto procent podatku VAT zawartego w cenie pojazdu dzięki temu, że samochód ten spełnia wymagania Ustawy o podatku VAT zawarte w art. 86, pkt. 4 ust. 3 lub ust. 4 (posiada otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków lub posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu).

Ładowności:

(netto - brutto - DMC - masa pojazdu gotowego do jazdy - przełożenie tylnej osi - DMZ):

Kabina pojedyncza: do 1135 kg - do 1210 kg - 3010 kg - do 1904 kg - 3.73 - 6010 kg:Kabina przedłużona: do 1140 kg - do 1215 kg - 3070 kg - do 1988 kg - 3.73 - 6070 kg;Kabina podwójna: do 1095 kg - do 1170 kg - 3020 kg - do 1992 kg - 3.73 - 6020 kg.

Dane techniczne (wersje 4x2 - 4x4)

Napęd:- Skrzynia biegów: pięciobiegowa skrzynia mechaniczna- Sprzęgło: uruchamiane hydraulicznie suche sprzęgło tarczowe ze sprężyną tarczową

Zawieszenie:- Przednie: niezależne zawieszenie z dwoma wahaczami, drążki skrętne- Tylne: sztywne, resory piórowe

Hamulce:Przednie: tarczowe wentylowane 256 mm (4x2), 289 mm (4x4);Tylne: bębnowe ze szczęką współbieżną i przeciwbieżną

Układ kierowniczy:- Przekładnia kierownicza: kulkowa z palcem wodzącym, wspomagana- Średnica zawracania (m): 12,0 (4x2) i 12,6 (4x4)

Ładunek:- Ładowność maksymalna (kg): 1075- Maksymalna możliwość holowania – z przyczepą (kg): 1600 (4x2), 3000 (4x4)- Maksymalna długość skrzyni ładunkowej (mm): 2280 (kabina normalna), 1753 (kabina Super), 1530 (kabina podwójna)

Wymiary (mm):- Długość: 5077- Rozstaw osi: 2985 i 3000- Rozstaw kół przednich: 1445 i 1475- Rozstaw kół tylnych: 1450 i 1470- Minimalny prześwit: 205- Głębokość brodzenia przy przejeżdżaniu przez wodę: 300 i 450- Kąt natarcia (stopnie): 24/23 i 32- Kąt zejścia (stopnie): 21- Kąt rampowy (stopnie): n.d. i 28.

Silnik: 2,5 l Duratorq TDCi- Pojemność skokowa (cm3): 2499- Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 93 x 92- Moment obrotowy (Nm/obr/min): 330/1800- Moc: (KM przy obr /min): 143 / 3500- Moc (kW przy obr / min): 105 / 3500- Zużycie paliwa (l/100 km): 8,4 (4x2) i 8,9 (4x4)- Przyspieszenie (0-100 km/godz. w sek.): 17,0 (4x2) i 17,9 (4x4)

Typ silnika: rzędowy czterocylindrowy- Mechanizm rozrządu zaworowego:16 zaworów, DOHC- Układ dolotowy: z chłodzeniem międzystopniowym, turbodoładowany- Rodzaj paliwa: olej napędowy- Zasilanie paliwem: układ wtryskowy Common-rail z wtryskiem bezpośrednim- Stopień sprężania: 18,0:1- Pojemność zbiornika paliwa (litry): 63 (4x2) i 70 (4x4);- Głowica cylindrów: stop lekki;- Blok silnika: żeliwny- Alternator: 12 V - 70 A.

Więcej o Fordzie Ranger 4x4 napiszemy po przeprowadzeniu jazd testowych