Koncern General Motors w pierwszym kwartale bieżącego roku odnotował wyraźny wzrost zysków w dziedzinie produkcji samochodów. Zysk netto wyniósł w tym czasie 304 milionów dolarów (dla porównania w tym samym okresie roku 2006 zyski wyniosły 40 milionów dolarów). Do tak dobrego wyniku przyczyniły się zyski na rynkach azjatyckim, amerykańskim, afrykańskim i bliskowschodnim. Te rynki w ubiegłym kwartale generowały zysk w wysokości 351 milionów dolarów. General Motors w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało 2,26 milionów samochodów, co oznacza roczny wzrost o 3 % czyli 67 000 aut. Wzrost sprzedaży odnotowano na wszystkich światowych rynkach. W Azji sprzedaż wzrosła o 20 %, W Europie o 6 %, a w Południowej Ameryce, Afryce i na Bliskim wschodzie o 17 %. Wyniki sprzedaży na amerykańskim rynku koncern nie opublikował.

Na domowym rynku straty koncernu GM wyniosły 85 milionów dolarów, co jednak w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznacza poprawienie wyników o 166 milionów dolarów. Produkcja w Północnej Ameryce spadła w porównaniu z rokiem poprzednim o 192 tysięcy aut. Spadek wiąże się ze zmianą strategii sprzedaży. Firma zmniejszała zasoby aut u dealerów, obniżyła też sprzedaż firmom zajmującym się wynajmowaniem samochodów.

Analitycy w większości wypadków wciąż negatywnie oceniają koncern GM i zapowiadają, że zła sytuacja na amerykańskim rynku samochodowym będzie nadal trwać.

Uwaga: Prezentowane wyniki dotyczą tylko poczynań koncernu General Motors na rynku samochodowym. Wyniki nie dotyczą GMACu (banku koncernu General Motors), którego koncern jakiś czas temu się pozbył.