Sebastian Vettel po bardzo udanym starcie z pole position odjechał konkurentom na dość bezpieczną odległość. Jednak już na drugim zakręcie bolid Mistrza niespodziewanie wypadł z toru. Niemiec przebił prawną tylną oponę i uszkodził zawieszenie w swoim Renault. Po zjeździe do pitu okazało się, że dalsza jazda Sebastiana nie jest już możliwa. To pierwszy od GP Korei Południowej 2010 nieukończony wyścig przez młodego Niemca.Sytuację wykorzystał Lewis Hamilton, który objął prowadzenie w wyścigu i nie oddał go do linii mety. Jedynym zagrożeniem dla Anglika był Fernando Alonso, na przemian zbliżający i oddalający się od lidera. Po zjeździe Lewisa do pitu na zmianę opon, Hiszpan przyspieszył starając się zachować więcej czasu dla siebie podczas swojej zmiany.Na 44. okrążeniu Alonso zdecydował się wjechać do alei serwisowej. Na jego nieszczęście o tym samym pomyślał Riccardo, który zajechał drogę zawodnikowi Ferrari. Zmiana opon również nie należała do najszybszych (5.2 s) w efekcie czego Alonso spadł na drugą pozycję i po wyścigu stanął na drugim stopniu podium. Strata do lidera wyniosła 8.4 sekundy.Polecamy też: Aby do wiosnyNa niemal niezagrożonej trzeciej pozycji, wyścig spokojnie ukończył Jenson Button. Mimo problemów z bolidem, zdołał odeprzeć ataki Felippe Massy i umocnił swoją pozycję. Tuż za plecami Brazylijczyka cisnęli Mark Webber i Nico Rosberg. Panowie kilkukrotnie mijali się na niefortunnie ulokowanych strefach DSR.Kierowca Red Bull Racing wyszedł z pojedynku zwycięsko i zaczął odrabiać stratę do Massy.Już na 30. okrążeniu dogonił Brazylijczyka. Szybszy w zakrętach, ulegał bolidowi w barwach Rosso Corsa w strefach DSR. Dalej strata Massy w alei serwisowej oraz najazd na element jednego z bolidów na 44. okrążeniu przeważyły szalę na korzyść Webbera. Australijczyk liczył jeszcze na atak na trzecią pozycję. Taktyczna zmiana opon na ostatnim okrążeniu jednak nie pomogła.

strona 2

Na dalszych pozycjach zawodnicy szybko się rozjechali i wyścig praktycznie toczył się bez żadnych spektakularnych pojedynków. Bardzo dobrym występem popisał się Adrian Sutil, zajmując ósmą pozycję. Z kolei Pastor Maldonado, a po nim Bruno Senna otrzymali drive through za ignorowanie niebieskiej flagi.Ciekawą walkę na okrążeniach 11-16 toczyli Paul di Resta, Kamui Kobayashi i Sergio Perez. Kilka starć, wyprzedzeń w strefach DSR i lekkich ocierek ożywiło GP Abu Dhabi. Ostatczeni kierowcy ukończyli wyścig na pozycjach: 9. Paul di Resta, 10. Kamui Kobayashi i 11. Sergio Perez.GP Abu Dhabi odegrało istotną rolę dla kierowców walczących o tytuł Vice Mistrza Świata. Co ciekawe, klasyfikacja wyścigu nie zmieniła wiele w klasyfikacji generalnej i o tytuł w ostatnim wyścigu sezonu nadal powalczy trzech zawodników: Jenson Button (255 pkt), Fernando Alonso (245 pkt) oraz Mark Webber (233 pkt).

Powiedzieli po wyścigu:

Lewis Hamilton: „Bardzo rzadko trafia mi się okazja, by utrzymywać przewagę i kontrolować wyścig. Ale dzisiaj miałem tempo i mogłem zaliczyć dobre okrążenie, kiedy Fernando przyspieszał. A po jego ostatnim pit stopie zdołałem odjechać. Był okres, w którym Fernando zmniejszał dystans. Wyglądało na to, że był wolniejszy ode mnie po zmianie opon, ale pod koniec przyspieszał. Jestem bardzo zadowolony z przebiegu wyścigu. Myślę, że to był jeden z moich najlepszych występów. Powiedziałem to, kiedy zjeżdżałem z toru. Utrzymanie za sobą jednego z najlepszych kierowców świata jest ciężkim zadaniem - dbanie o opony, kontrolowanie przewagi. Jestem zachwycony, naprawdę bardzo szczęśliwy. To wspaniałe zwycięstwo i dzisiaj wieczorem z uśmiechem wsiądę do samolotu”.Fernando Alonso: „Przez cały wyścig mocno cisnąłem. To była jazda indywidualna na czas. Na każdym okrążeniu jechałem jak w kwalifikacjach, starając się zmniejszyć stratę. To była jedna dziesiąta w górę lub w dół w całym okresie pomiędzy pit stopami. Kiedy on miał jakieś problemy z dublowanymi, zbliżałem się na dwie sekundy, a gdy ja miałem problemy - traciłem dwie sekundy. To zależało od tego, w jakiej części toru doganiałeś dublowanych. Czekam na ostatni wyścig. Szczerze mówiąc chcę, żeby on nadszedł jak najszybciej - i żebym mógł pomyśleć o 2012. Nie zapominam o tym roku, bo był całkiem dobry dla teamu i ogólnie poprawiliśmy się w porównaniu z poprzednim rokiem. Nie mogliśmy jednak walczyć o mistrzostwo. Zdecydowanie zamierzamy to zrobić w następnym sezonie. To duża motywacja, żeby wypaść lepiej, niż w 2011”.Jenson Button: „Nie jestem pewny, czy moje tempo na miękkich oponach byłoby wystarczające, ale od 13-14 okrążenia nie miałem KERS - i nie było wspaniale. Po pit stopie zespół powiedział, że będę mógł znowu korzystać z KERS. Tak się stało, ale system działał tylko przez dwa okrążenia, potem musiałem go stale resetować. Problemem było nie tylko przyspieszanie, ale również hamowanie. Kiedy KERS działa, do pewnego stopnia możesz hamować silnikiem. Za każdym razem gdy zbliżałem się do zakrętu, nie wiedziałem czego mogę oczekiwać. Musiałem bronić się przed Webberem i Massą, co bez KERS było całkiem interesujące. Jestem w miarę zadowolony z trzeciego miejsca”.Wyniki Grand Prix Abu Zabi:

1. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1:37.11,866

2. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) strata 8,457 s

3. Jenson Button (W.Brytania/McLaren Mercedes) 25,881

4. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 35,784

5. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 50,578

6. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP) 52,317

7. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes GP) 1.15,964

8. Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 1.17,122

9. Paul di Resta (Szkocja/Force India-Mercedes) 1.41,087

10. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari) 1 okr.

11. Sergio Perez (Meksyk/Sauber-Ferrari) 1 okr.

12. Rubens Barrichello (Brazylia/Williams-Cosworth) 1 okr.

13. Witalij Pietrow (Rosja/Renault) 1 okr.

14. Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams-Cosworth) 1 okr.

15. Jaime Alguersuari (Hiszpania/Toro Rosso-Ferrari) 1 okr.

16. Bruno Senna (Brazylia/Renault) 1 okr.

17. Heikki Kovalainen (Finlandia/Lotus-Renault) 1 okr.

18. Jarno Trulli (Włochy/Lotus-Renault) 2 okr.

19. Timo Glock (Niemcy/Virgin-Cosworth) 2 okr.

20. Vitantonio Liuzzi (Włochy/Hispania RT-Cosworth) 2 okr.

Klasyfikacja MŚ kierowców (po 18 z 19 eliminacji):

1. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) 374 pkt

2. Jenson Button (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 255

3. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 245

4. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 233

5. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 227

6. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 108

7. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP) 83

8. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes GP) 76

9. Witalij Pietrow (Rosja/Renault) 36

10. Nick Heidfeld (Niemcy/Renault) 34

. Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 34

12. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari) 28

13. Jaime Alguersuari (Hiszpania/Toro Rosso-Ferrari) 26

14. Paul di Resta (W.Brytania/Force India-Mercedes) 23

15. Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 15

16. Sergio Perez (Meksyk/Sauber-Ferrari) 14

17. Rubens Barrichello (Brazylia/Williams-Cosworth) 4

18. Bruno Senna (Brazylia/Lotus-Renault) 2

19. Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams-Cosworth) 1

Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 18 z 19 eliminacji):

1. Red Bull-Renault 607 pkt

2. McLaren-Mercedes 482

3. Ferrari 335

4. Mercedes GP 159

5. Renault 72

6. Force India-Mercedes 57

7. Sauber-Ferrari 42

8. Toro Rosso-Ferrari 41

9. Williams-Cosworth 5