Wygrali najwięcej oesów w rajdzie (4), ale nie odrobili minutowej straty spowodowanej awarią wspomagania. Mistrzami Słowacji w klasie A6 zostali Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński, którzy po raz czwarty w tym roku wygrali klasę i awansowali na szóstą lokatę w generalnej klasyfikacji serialu Tempus Rally 2008.

Pierwszy oes, Cervenicę przerwano po ciężkim wypadku Jaroslava Orsaka i Karela Vajika. Pękł przewód hamulcowy, Lancer rolował i wpadł do lasu. Załogę odwieziono do szpitala, ale na szczęście skończyło się na potłuczeniach i Jarek oraz Karel opuścili szpital jeszcze przed zakończeniem rajdu.

- Do rajdu podchodziliśmy z nadziejami, choć nasza sytuacja w klasyfikacji generalnej nie była łatwa - powiedział po Rajdzie Koszyc pilot Grzegorza Grzyba, Przemek Mazur. - Wciąż pozostawała matematyczna szansa na końcowy sukces. Postanowiliśmy więc podjąć rękawicę i maksymalnie dać z siebie wszystko.

W pierwszym dniu rajdu jednak całe założenia przed imprezą wzięły w łeb po tym, jak wspomaganie kierownicy uległo awarii i urosła nam spora strata czasowa do lidera rajdu. Postanowiliśmy jednak na drugi dzień dalej walczyć, głównie dla naszych kibiców. Oprócz tego nieszczęśliwego zdarzenia, to z całego rajdu jesteśmy bardzo zadowoleni. Ostatecznie zajęliśmy trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej i cztery razy byliśmy najlepsi na odcinkach specjalnych, co było rekordem w tym rajdzie.

Satysfakcjonuje nas również ogólnie cały sezon. Tytuł drugiego wicemistrza Słowacji jest dużym osiągnięciem, naszym i całego zespołu. Poziom rajdów u sąsiadów Słowaków jest wysoki i czołowi zawodnicy od nich osiągaliby podobne wyniki w naszych rajdach. Szczególne podziękowania kierujemy do naszych sponsorów, Fiat Auto Poland, firmy Rufa oraz do obsługi serwisowej. Wiele także serdeczności i podziękowań dla naszych kibiców, szczególnie dla tych z Polski, którzy jeździli na imprezy na Słowacji. Szkoda nam dwóch nieukończonych rajdów, Egeru i Rożnawy, być może wtedy nasze szanse na tytuł byłyby większe.

Jesteśmy także bardzo zadowoleni ze startów w Polsce. Największą satysfakcję mamy oczywiście z Rajdu Rzeszowskiego, gdzie wygraliśmy. Choć do przyszłego sezonu jeszcze sporo czasu, to już teraz powstają pierwsze plany. Dotyczą one oczywiście startów na Słowacji oraz mamy ogromną nadzieję na starty w RSMP. Rajdy na Słowacji są świetnie zorganizowane, trasy są ciekawe, konkurencja także duża, ale brakuje nam rywalizacji z polskimi załogami i kontaktu z polskimi kibicami. W tym sezonie planujemy jeszcze starty w naszej warszawskiej Barbórce i Praskim Rallysprincie. Serdecznie pozdrawiamy i dziękujemy jeszcze raz za doping! Do zobaczenia już w Polsce!

34. TEMPUS RALLY KOSICE

1. Jozef Beres Jr/Robert Müller (SK) Fiat Punto Abarth S2000 1:14.15,9

2. Tibor Cserhalmi/Marek Omelka (SK/CZ) Mitsubishi Lancer Evo IX +27,9

3. Grzegorz Grzyb/Przemysław Mazur (PL) Fiat Punto Abarth S2000 +1.20,0

4. Peter Gavlak/Milos Hulka (SK/CZ) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:45,1

5. Maciej Rzeźnik/Bogusław Browiński (PL) Suzuki Swift S1600 +4.58,4 (1. A6)

6. Tomas Ondrej/Marek Podobnik (SK) Mitsubishi Lancer Evo III +5.12,7 (1. P12)

7. Michal Ballay/Jiri Volf (SK/CZ) Suzuki Ignis S1600 +6.03,2 (2. A6)

8. Jaro Homola/Alex Stefuca (SK) Citroen C2 S1600 +6.21,0 (3. A6)

9. Gabriel Molnar/Marian Hrinko (SK) Citroen C2 R2 +9.00,4 (4. A6)

10. Ivan Kapusansky/Gabriela Szenderakova (SK) Skoda Fabia TDI +9.28,8 (1. A7)

KOŃCOWA PUNKTACJA MISTRZOSTW SŁOWACJI

1. Beres Jr 143, 2. Drotar 111, 3. Grzyb 106, 4. Gavlak 93, 5. Orsak 86, 6. Rzeźnik 50, 7. Bessenyey 48, 8. Ballay 45, 9. Cserhalmi 42, Baracskai 42.

Klasa A6: 1. Rzeźnik 80, 2. Baracskai 65, 3. Ballay 57, 4. Homola 40, 5. Kupec 34, 6. Molnar 32.

Fot. Marcin Kaliszka