Pomiędzy 4 a 5 września na terenie autodromu na warszawskim Bemowie 16 ekspertów pracujących w Laboratoriach Kryminalistycznych Komend Wojewódzkich Policji w Polsce oraz w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Komendy Głównej Policji w Warszawie wzięło udział w pilotażowym szkoleniu pn. "Ocena taktyki i techniki jazdy kierującego".

Pierwszego dnia uczestnicy szkolenia, po części teoretycznej i krótkiej konferencji prasowej, rozpoczęli jazdy po płycie poślizgowej pojazdami z napędem na przednią oś. Początkowo zapoznawali się z warunkami jazdy osobiście pokonując slalom, następnie wzięli udział w zainscenizowanych jazdach zbliżonych do rzeczywistych sytuacji mogących zdarzyć się na drodze.

W drugim dniu ćwiczenia praktyczne odbywały się z wykorzystaniem samochodów z napędem na tylną i obie osie. Eksperci mogli samodzielnie przetestować wpływ systemów wspomagających bezpieczną jazdę (takich jak ABS czy kontrola trakcji pojazdu). Obserwowali i sami byli uczestnikami testów zachowań kierujących pojazdami z różnym napędem, przy wykonywaniu manewrów na różnorodnych nawierzchniach.

Szkolenie przeprowadzono na samochodach wyposażonych w nowoczesne systemy kontroli trakcji. Po to, by móc dokładnie pokazać różnice pomiędzy zachowaniem tych pojazdów, a samochodów nie wyposażonych w takie systemy. Szkolenie to prowadzili instruktorzy Automobilklubu Polski z Akademią Jazdy Opel przy udziale Fundacji Krzysztofa Hołowczyca "Kierowca Bezpieczny" oraz BMW Polska Sp. z o.o. W części praktycznej brał udział Krzysztof Hołowczyc, który w sposób praktyczny zaprezentował zasady prawidłowego sposobu jazdy w sytuacjach niebezpiecznych zdarzających się na drogach.

Zdaniem kierownictwa CLK KGP i uczestników szkolenia prowadzenie tego typu warsztatów dla wszystkich ekspertów i kandydatów na ekspertów przynosi wiele korzyści i powinno być wdrożone w cykl szkoleń policyjnych. Co najważniejsze daje możliwość zobaczenia na własne oczy, co dzieje się z pojazdem tuż przed wypadkiem.