Nowy Jazz zyskał 95 mm na długości i ma teraz 3995 mm. Rozstaw osi powiększono o 30 mm. Te zabiegi pozwoliły powiększyć i tak już niemały przedział pasażerski.

Powiększono także pojemność bagażnika – dotychczasowy model mieścił 335 litrów, a nowy – 354 l. Po złożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 884 l.

Nowa Honda Jazz ma (tak jak dotychczasowy model) system składania siedzeń Magic Seats – pozwala to na dostosowanie wnętrza do potrzeb i wielkości przewożonych przedmiotów.

Można np. oparcie tylnej kanapy złożyć do przodu a siedzisko obniżyć – uzyskujemy wtedy długą i płaską powierzchnię załadunku.

Siedzisko kanapy można też ustawić pionowo i zablokować. Gdy istnieje potrzeba przewiezienia długich przedmiotów, oparcia przednich i tylnych foteli można złożyć na płasko.

W nowym Jazzie wprowadzono system multimedialny Honda Connect oferujący dostęp do przeglądarki inetrnetowej, stacji radiowych, informacji o pogodzie, ruchu itp.

Początkowo nowy Jazz oferowany będzie z jednym silnikiem benzynowym – 1,3 litra/102 KM. Skrzynia manualna, 6-biegowa lub automatyczna bezstopniowa CVT.

Honda nie podaje informacji, kiedy i czy pojawi się wersja hybrydowa Jazza. Ponieważ dotychczasowy model oferowany był w wersji hybrydowej (silnik benzynowy o mocy 88 KM plus motor elektryczny) można się spodziewać także takiej wersji w 3. generacji Jazza.

Honda nie podaje także cen nowego Jazza. Dotychczasowy model z silnikiem 1,3 litra o mocy 100 KM kosztował w podstawowej wersji 53 100 zł, a wersja 1,2/90 KM – 48 500 zł. Można przypuszczać, że nowy Jazz 1,3/102 KM może kosztować ok. 55 tys. zł.