"Uważamy, że podstawowa wersja samochodu Genesis Coupe 2.0 wyposażona w wyjątkowe połączenie tylnego napędu z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem, będzie alternatywą dla dostępnych na rynku przednionapędowych samochodów sportowych z nadwoziem Coupe" - twierdzi John Krafcik, wiceprezes Hyundai Motor America, odpowiedzialny za nowe konstrukcje i planowanie strategiczne. "Genesis Coupe z silnikiem 3,8 przenosi na jeszcze wyższy poziom jazdy, co czyni z niego rywala dla takich samochodów jak Infiniti G37."{player}1226637004742.flv{/player} Genesis Coupe został pokazany jako samochód koncepcyjny podczas salonu Los Angeles Auto Show w roku 2007, a jego przekształcenie w wersję produkcyjną przebiegło w sposób pozwalający zachować w niezmienionej formie kluczowe pomysły oryginalnego projektu. "Chcieliśmy stworzyć samochód o wybitnych osiągach, który byłby w stanie przemówić do wyobraźni najbardziej zagorzałych entuzjastów motoryzacji" - mówi Joel Piaskowski, naczelny konstruktor Hyundai Design Center w Irvine w Kalifornii. "Przy tak agresywnym wyglądzie samochodu, postawiony cel uważam za osiągnięty."Genesis Coupe nie przez przypadek nosi cechy znane z kilku wcześniejszych prac studialnych Hyundaia. Mocne, płynnie poprowadzone linie, szczegóły nadwozia, a także krawędź szyb bocznych to elementy zaczerpnięte z koncepcyjnych samochodów Coupe HCD9 Talus oraz HCD8.Poprowadzone łukami linie dachu i zwężająca się ku tyłowi górna, przeszklona część nadwozia Genesis Coupe, służą podkreśleniu mocnej sylwetki auta. Progi silnie zaakcentowano by stworzyć wrażenie masywnych ścian bocznych z wysmukłą linią okien, a dopełnieniem agresywnej, sportowej formy nadwozia jest maksymalne oddalenie krawędzi nadkoli od linii szyb bocznych.Duże wloty powietrza w pasie przednim dają silnikowi możliwość swobodnego oddychania. Podwójne wyloty wydechu wkomponowane w czarną listwę pod tylnym zderzakiem stanowią powtórzenie motywu przedniej części nadwozia. Genesis Coupe został osadzony na 18-calowych (lub opcjonalnie na 19 calowych) obręczach kół, wykonanych z lekkich stopów.Sportowe wnętrzeRównie atrakcyjnie prezentuje się wnętrze i kokpit Genesis’a Coupe. Na wyświetlaczu, oprócz wskazań termometru zewnętrznego, można odczytywać informacje z systemu audio. Spośród wskaźników analogowych wyróżniają się duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza, które umieszczono w sposób umożliwiający kierowcy natychmiastowy odczyt ich wskazań. Zegary otrzymały niebieskie podświetlenie, będące już tradycją w samochodach Hyundai.Kubełkowe fotele przednie z solidnie trzymającymi podparciami bocznymi znakomicie sprawują się w czasie dynamicznej jazdy. Ich zaletą są też wysokiej jakości materiały wykończeniowe, od czarnej tkaniny w Genesis Coupe GS i GT, poprzez dostępną w opcji brązową skórę w wersji GT, po czerwoną tkaninę z czarnymi skórzanymi podparciami oferowanymi w wersji GS.Spośród wielu starannie dobranych elementów wyposażenia warto zwrócić uwagę na system audio firmy Infinity, a także dwustopniowe podgrzewanie foteli. Genesis Coupe został też wyposażony w wygodny, elektroniczny kluczyk Smart Key, a silnik uruchamiany jest za pomocą przycisku.Obydwa silniki gwarantują osiągi godne sportowego coupeSilnik V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Silnik ten pozwoli „wystrzelić” Genesisa Coupe ze startu zatrzymanego, do 60 mil/h (ok. 97 km/h) w czasie poniżej 6 sekund. Osiągnięciu jak najwyższej mocy w całym zakresie prędkości obrotowych służy zastosowanie bezstopniowo-zmiennej regulacji faz rozrządu zaworów ssących (Continuously Variable Valve Timing- CVVT) oraz nowej wersji systemu zmiennej geometrii dolotu powietrza (Variable Intake System - VIS), który umożliwia silnikowi łatwiejsze zasysanie powietrza zarówno przy pracy na niskich, jak i na wysokich obrotach. Zoptymalizowane napełnianie silnika zaowocowało znakomitymi przyspieszeniami, zarówno ze startu zatrzymanego, jak i przy wyprzedzaniu, oraz pozwoliło uzyskać wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Silnik V6 posiada blok i głowicę wykonane ze stopów aluminium, co zapewnia niską masę i efektywne odprowadzanie ciepła, a zastosowany w nim łańcuch rozrządu nie wymaga obsługi okresowej.Dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów. Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi.Genesis Coupe będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażenia: stylowy i przystępny model GS, elegancki i sportowo wyposażony model GT z silnikiem 3,8 V6 oraz zorientowany na dynamikę i osiągi model SE, dostępny zarówno z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 jak i z jednostką 3,8 V6.GENESIS COUPE GS (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)Pakiet standardowy:Silnik 2,0 l czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC)System elektronicznej kontroli trakcji (TCS)ABS + EBDSystem monitorowania ciśnienia w ogumieniuPrzednie i boczne poduszki gazowe, boczne kurtyny gazoweAktywne zagłówki przednich foteliKlimatyzacja z ręcznym sterowaniemBezkluczykowy dostępElektrycznie sterowane szyby, zamki i lusterka System audio AM/FM/XM/CD z portem USB/iPodSterowanie systemem audio w kierownicyTempomatLusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniemBluetooth
- Silnik 3,8 DOHC V6Skórzane poszycie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegówWe wnętrzu ozdobne akcenty metaliczne (mat i chrom)Automatyczne sterowanie klimatyzacją i ogrzewaniemŚwiatła przeciwmgielneOzdobne listwy progów drzwiKomputer pokładowyChromowane akcenty przedniej części pojazduAutomatyczne sterowanie oświetleniem
- Silnik 2,0 czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem lub 3,8 DOHC V6Reflektory ksenonowe HID Aluminiowe pedałyKlimatyzacja z ręcznym sterowaniem19-calowe aluminiowe obręcze kółWyczynowe opony letnie Bridgestone Potenza RE050AHamulce Brembo z jednoczęściowymi, czterotłoczkowymi zaciskami Sportowa charakterystyka zawieszenia SE / poprzeczka usztywniająca przednią część nadwoziaMechanizm różnicowy o podwyższonym tarciuFotele z podparciami bocznymi z czarnej skóry i siedziskami / oparciami z czerwonej tkaninySpoiler tylnyAerodynamiczne pióra wycieraczek