W nowym Hyundaiu Grand Santa Fe pojawiły się elementy stylistyczne charakterystyczne dla najnowszych modeli marki Hyundai, m.in. sześciokątny grill oraz ostrzejsze i bardziej wyraziste linie nadwozia. SUV ma nowe zderzaki z pionowymi światłami LED do jazdy dziennej, nowe światła przeciwmgielne LED oraz biksenonowe reflektory.
Systemy bezpieczeństwa
Autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszego (AEB) ostrzega kierowcę o konieczności nagłego hamowania. W razie potrzeby system może również hamować samoczynnie. System AEB działa w trzech fazach, wykorzystując czujniki wykrywania pieszych oparte na radarze i kamerze.
Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie samoczynnie zaczyna hamować odpowiednio dozując siłę hamowania. Jeśli wykryte zostanie zagrożenie zderzenia, system automatycznie stosuje pełną siłę hamowania, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki.
System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu kontroluje obszar z tyłu pojazdu przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał dźwiękowy.
Wykorzystujący te same czujniki co BSD, system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCTA monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.
Zaawansowany, aktywny tempomat utrzymuje ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie zmniejszając prędkość aż do zatrzymania, a następnie ruszając i przyspieszając aż do osiągnięcia nastawionej prędkości stosownie do sytuacji panującej na drodze. Aktywny tempomat jest dużym udogodnieniem zwłaszcza w korkach.
Kolejną, przydatną funkcją, zapewniającą jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa jest system monitorowania otoczenia pojazdu. Składa się on z szeregu kamer, przez które kierowca widzi, co się dzieje w promieniu 360 stopni wokół samochodu. System sprawdza się szczególnie podczas manewrowania w wąskich przejazdach lub parkowania w ciasnych miejscach. Inteligentny układ wspomagania parkowania został rozbudowany o funkcje parkowania w zatoczce i parkowania równoległego.
Wnętrze
Najnowszy system multimedialno-nawigacyjny pozwala pasażerom cieszyć się dźwiękiem najwyższej jakości, dzięki połączeniu cyfrowego radia DAB z systemem Infinity Premium. Nagłośnienie Infinity Premium o mocy 630 W, w skład którego wchodzi 10 głośników kreuje wielowymiarowy dźwięk przestrzenny wypełniający całą kabinę.
Inną, nową funkcją wzbogacającą system nawigacji jest serwis TomTom LIVE z funkcjami TomTom Traffic, Places, Speed Cameras i Weather. Kierowca oszczędza czas, wyznaczając najszybszą trasę na postawie aktualnych informacji o natężeniu ruchu i otrzymuje ostrzeżenia o stacjonarnych i ‘ruchomych’ fotoradarach (o ile w danym kraju nie jest to zabronione), raporty o pogodzie oraz informacje o lokalnych usługach i firmach.
Pasażerowie siedzący w trzecim rzędzie mają do dyspozycji gniazdo USB do ładowania telefonu komórkowego lub tabletu w czasie jazdy.
Silnik
Nowy Grand Santa Fe jest wyposażony w silnik Diesla 2,2 o mocy 200 KM i momencie obrotowym 440 Nm. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 7,0 l/100 km. Silnik współpracuje z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną, która zapewnia płynną i wygodną jazdę.
Nowy Grand Santa Fe został standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła. Układ napędowy jest w stanie przenieść maksymalnie 50 proc. momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy funkcja napędu na cztery koła z rozdziałem mocy 50/50 jest dostępna przy prędkości do 40 km/h.