Elektryczna wersja modelu up! to doskonały przykład rozwoju aut z takim napędem. Przez kilka lat obecności na rynku jego cena wyraźnie zmalała, zaś parametry poprawiły się. Ostatnie zmiany przyniosły większą baterię – teraz kierowca ma do dyspozycji akumulator o pojemności 32,3 kWh, dzięki czemu zasięg w cyklu mieszanym wzrósł do imponujących 258 km. A mówimy przecież o miejskim maluchu, zazwyczaj pokonującym dziennie nie więcej niż kilkadziesiąt kilometrów. Nawet po jednym ładowaniu prądu może więc wystarczyć na tydzień. Jeśli zajdzie potrzeba, auto można naładować prądem zmiennym (przy użyciu wallboxa o mocy 7,4 kW zajmie to niespełna 5,5 godz.) lub stałym o mocy 40 kW (system ładowania prądem DC znajduje się na liście opcji).
Co ciekawe, wraz z poprawą parametrów w 2019 r. cena e-up! kolejny raz uległa obniżeniu – teraz to jeden z najtańszych elektryków na rynku, a dodatkowymi zachętami mogą być rządowa dopłata oraz czteroletni pakiet bezpłatnych przeglądów. Jeśli myślicie, że takie auto jest powolne i niespecjalnie wyposażone, to pora… zmienić zdanie. E-up! bardzo sprawnie porusza się w ruchu miejskim, a na liście wyposażenia (seryjnego lub opcjonalnego) znajdziecie m.in. system Lane Assist, pakiety stylistyczne, różne wzory alufelg czy automatyczną klimatyzację. W połączeniu z systemem maps + more dock i bezpłatną, uaktualnioną aplikacją na iOS i Androida zmienić go można w pełni skomunikowane auto, zaś z seryjnym radiem Composition Phone i opcjonalnymi sześcioma głośnikami – w boombox na kołach.
Volkswagen e-up! – dane techniczne:
Silnik | elektryczny |
Moc maksymalna | 83 KM przy 2800-12 000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 210 Nm przy 2800 obr./min |
Napęd | na przednią oś |
Skrzynia biegów | 1-biegowa (redukcyjna) |
Dł./szer./wys. | 3600/1645/1507 mm |
Pojemność bagażnika | 250-959 l |
Akumulator | litowo-jonowy, 32,3 kWh |
Śr. zużycie prądu | 14,4 kWh/100 km |
Zasięg | 258 km |
Prędkość maksymalna | 130 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s |
Emisja CO2 | 0 g/km |
Cena | od 96 290 zł |