IIHS po raz pierwszy przeprowadził test, w ktorym ocenie poddano 10 kabrioletow klasy średniej (Volvo C70, Saab 9-3, Mitsubishi Eclipse, Volkswagen Eos, Chrysler Sebring, Toyota Camry, Ford Mustang, BMW seria 3, Audi A4 i Pontiac G6).
Najwyższe oceny otrzymały dwa modele produkowane w Szwecji, a więc Volvo C80 i Saab 9-3, które otrzymały najwyższe oceny we wszystkich probach: przy czołoweym zderzeniu, podczas bocznego zderzenia i przy uderzeniu z tyłu. W ramach tych testów oceniane są siedzenia oraz ich zachowanie się podczas zderzenia i ryzyko zranienia podróżnych.
Dalszym kryterium IIHS jest wykorzystanie systemu elektronicznej stabilizacji jako wyposażenia standardowego. Specjalne wymagania obejmują także zastosowanie w kabrioletach pałąków ochronnych, jak dla przykładu system ochrany pasażerów podczas dachowania (ROPS), ktory zastosowano w Volvo C70.
Volvo C70 miało swoją premierę w 2005 roku i stało się wzorem w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Załoga jest chroniona wieloma elementami bezpieczeństwa jak np. boczne kurtyny, system ROC i system stabilizacji DSTC.
Kabrioletzderzenie czołowezderzenie poczneuderzenie z tyłuVOLVO C70111SAAB 9-3111MITSUBISHI ECLIPSE113VOLKSWAGEN EOS113CHRYSLER SEBRING114TOYOTA CAMRY SOLARA124FORD MUSTANG214BMW 3134AUDI A4 CABRIOLET134PONTIAC G6233Legenda: 1 – najlepszy wynik, 2 – dobry wynik, 3 – dostateczny (punkt krytczny) wynik, 4 – niezadawalający wynik.