Logo
WiadomościAktualnościInspektorzy złapali się za głowy. Na 20 godz. zrobił... 24 min przerwy. Dostał plik mandatów

Inspektorzy złapali się za głowy. Na 20 godz. zrobił... 24 min przerwy. Dostał plik mandatów

Czasem komunikaty inspektorów wojewódzkich Inspekcji Transportu Drogowego sprawiają, że trzeba je... przeczytać dwa razy. Aż trudno wyobrazić sobie, co kierowcy wyczyniają. Co powiecie o kierowcy tira, który kierował 20 godzin z króciutką przerwą? Inspektorzy wiedzieli, jaką karę mu wlepić.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Pod koniec marca inspektorzy ITD mają pełne ręce roboty
GITD
Pod koniec marca inspektorzy ITD mają pełne ręce roboty
  • Inspekcja Transportu Drogowego w Lubuskiem wykryła drastyczne naruszenia przepisów czasu pracy kierowcy rumuńskiej ciężarówki
  • Wykryto 19 przypadków przekroczenia maksymalnego czasu jazdy i 9 przypadków zbyt krótkiego odpoczynku
  • Najpoważniejsze wykroczenie miało miejsce podczas kursu z Francji do Hiszpanii, gdzie dzienny czas jazdy przekroczono o 11 godzin
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Inspekcja Transportu Drogowego w Lubuskiem ujawnia drastyczne przekroczenia przepisów dotyczących czasu pracy przez kierowcę rumuńskiej ciężarówki. W trakcie rutynowej kontroli na autostradzie A2, inspektorzy wykryli, że kierowca pokonał dystans niemal 1700 kilometrów, robiąc tylko 24-minutową przerwę. Analiza tachografu obnażyła szereg poważnych wykroczeń. A to tylko jeden przypadek...

Przeczytaj także: Policja sprawdza rowery. Daje kary, jakich jeszcze nie było. Nawet 30 tys. zł grzywny i zakaz dalszej jazdy

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie wykroczenia popełnił kierowca ciężarówki?
Ile mandatów otrzymał kierowca?
Jak długo trwał czas jazdy kierowcy?
Jakie konsekwencje poniesie firma przewoźnika?

Jeden dzień kontroli i cała masa wpadek kierowców

Na odcinku autostrady A2 w okolicach Rzepina, funkcjonariusze przeprowadzili kontrolę ciężarówki jadącej z Polski do Niemiec. Przeprowadzona inspekcja wykazała, że kierowca systematycznie łamał przepisy dotyczące dopuszczalnych okresów jazdy i odpoczynku. Wśród ujawnionych nieprawidłowości znalazło się 19 przypadków przekroczenia maksymalnego czasu jazdy bez przerwy, 10 przypadków przekroczenia dziennego limitu jazdy, a także 9 zbyt krótkich okresów odpoczynku.

Ekstremalny przypadek z Francji do Hiszpanii

Najpoważniejsze wykroczenie miało miejsce podczas kursu z Francji do Hiszpanii, kiedy to kierowca prowadził pojazd przez ponad 20 godzin, zaledwie z 24-minutową przerwą. Przepisy wymagają, aby po 4,5 godzinach jazdy kierowca robił co najmniej 45-minutowy odpoczynek. W tym przypadku, dzienny czas prowadzenia został przekroczony o aż 11 godzin.

Sankcje dla kierowcy i firmy. Będą kłopoty

Za stwierdzone naruszenia kierowca otrzymał dziewięć mandatów karnych. Ponadto odpowiedzialność finansowa spadnie również na przewoźnika oraz osobę zarządzającą transportem w firmie, co podkreśla powagę sytuacji i konsekwencje dla całego przedsiębiorstwa.

Takie przypadki naruszania przepisów dotyczących czasu pracy kierowców ciężarówek stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium