Logo

Przewóz przegubowego autobusu to nie jest częsty widok. Od razu wzbudził wątpliwości

Międzynarodowy transport realizowała hiszpańska firma, a elektryczny autobus przegubowy miał trafić z Polski do Francji. Jak poinformowali inspektorzy ITD, ciągnik siodłowy z naczepą okazał się za długi (miał 22,35 m zamiast dopuszczalnych 16,5 m), za wysoki (4,35 m zamiast 4 m) i za ciężki (42,6 t zamiast 40 t). Przewożony autobus spowodował, że przekroczone były też dopuszczalne naciski osi naczepy na drogę (27,6 t zamiast 24 t).

Poznaj kontekst z AI

Jaka firma realizowała transport autobusu?
Jakie nieprawidłowości wykryła ITD podczas kontroli?
Gdzie miała miejsce kontrola ITD?
Jakie kary mogą grozić przewoźnikowi?

Był to przewóz nienormatywny, więc przewoźnik powinien okazać zezwolenie kategorii V na przejazd po drogach publicznych. Załoga nie posiadała jednak takiego dokumentu do kontroli. W związku z tym inspektorzy wstrzymali dalszą jazdę tego zestawu do chwili usunięcia wszystkich naruszeń oraz wszczęli postępowania administracyjne wobec przewoźnika. Jak poinformowano, kara w łącznej wysokości może wynieść nawet 21 tys. zł.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu