Od chwili premiery Forda Focus w 1998 roku, model ten jest ceniony za wyznaczanie nowych standardów wśród samochodów kompaktowych pod względem własności jezdnych, zwrotności i posłuszeństwa kierowcy. Jak zapewniają specjaliści, nie inaczej będzie z nowym Focusem. Dla tego modelu konstruktorzy wyznaczyli cel, którym jest palma pierwszeństwa w klasie aut kompaktowych pod względem jakości jazdy. Składa się na nią wysoka precyzja sterowania z dobrym odczuwaniem zachowania samochodu przez kierowcę, a także znacznie lepsze trzymanie się drogi i wysoki komfort prowadzenia.

Aby wszystkie te parametry osiągnąć, inżynierowie Forda udoskonalili nowatorską konstrukcję zawieszenia znaną z poprzednich modeli. W ten sposób powstały nowe, lepiej zoptymalizowane konstrukcje tylnego zawieszenia wielowahaczowego z płaskim wahaczem ustalającym (Control Blade) oraz przedniej ramy pomocniczej zawieszenia, z mocowaniami częściowo izolującymi ją od reszty podwozia.

Dla nowoczesnej konstrukcji podwozia bardzo ważny jest także nowy elektroniczny układ wspomagania kierownicy (EPAS). Jego charakterystykę opracowano w taki sposób, aby uzyskać szybkie i precyzyjne reakcje układu kierowniczego podczas jazdy z większymi prędkościami, zapewniając zarazem lekkość sterowania i dużą zwrotność podczas manewrów przy małej prędkości, np. podczas parkowania.

Specjaliści od układów jezdnych Forda znacząco poprawili zwrotność i stabilność podczas jazdy po łukach, wprowadzając między innymi zawansowany układ poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control). System ten działa niczym elektroniczny mechanizm różnicowy, przekazując odpowiednią ilość momentu na oba koła osi napędowej, ograniczając tendencję do podsterowności, poprawiając przyczepność oraz dając większą precyzję i łatwość prowadzenia.

"Ford Focus zawsze był znany z doskonałych własności jezdnych i świetnej jakości prowadzenia. Nowy model nie tylko będzie kontynuował tę tradycję, ale będzie się pod tym względem prezentował jeszcze lepiej" - zapowiada Gunnar Herrmann, dyrektor pionu globalnych samochodów kompaktowych. "Naszym specjalistom od układu jezdnego udało się uzyskać jeszcze większą precyzję sterowania a zarazem osiągnąć zauważalną poprawę komfortu jazdy" - dodaje.

Dodajmy, że 6 grudnia miało miejsce oficjalnie rozpoczęcie produkcji seryjnej Focusa nowej generacji w niemieckich zakładach Saarlouis. Równolegle z tym wydarzeniem koncern uruchomi montaż omawianego modelu w Ameryce Północnej.

Nowy Focus został skonstruowany w Europie z przeznaczeniem do sprzedaży w ponad 120 krajach na całym świecie. Samochód powstał na nowej globalnej platformie segmentu C firmy Ford Motor Company. Do 2012 roku platforma ta stanie się podstawą co najmniej dziesięciu pojazdów na całym świecie produkowanych w liczbie dwóch milionów sztuk rocznie.