Karoseria

Wykonana z włókna szklanego karoseria jest specjalnie zaprojektowana, aby nadać półciężarówce określony charakter lub formę. W przypadku niestandardowych kształtów najpierw ręcznie wykonywane są modele ze styropianu lub drewna, które potem wykorzystuje się do stworzenia karoserii z włókna szklanego. Niektóre konstrukcje tworzone są komputerowo.

Fotel kierowcy

W przypadku większości monsterów fotel pilota znajduje się pośrodku maszyny, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność oraz równo rozłożyć ciężar. Fotele są specjalnie dopasowane do ciał poszczególnych kierowców, którzy podczas jazdy używają dodatkowo systemów przytrzymujących szyję i głowę, by wyjść bez szwanku nawet z najcięższych upadków. Kolejnym zabezpieczeniem są 5-punktowe pasy bezpieczeństwa utrzymujące ciało kierowcy w miejscu.

Lakier

Większość półciężarówek przyciąga wzrok niepowtarzalnymi rysunkami, które tworzy się za pomocą pistoletu natryskowego. Taki sposób zdobienia jest kosztowny i czasochłonny - malowanie niektórych półciężarówek zajmuje nawet ponad 40 godzin. Twórcy dekoracji Monster Trucków mają ręce pełne roboty, ponieważ po każdym show podrapana karoseria wymaga licznych poprawek.

Silniki

Specjalnie skonstruowane, super-doładowane i zasilane metanolem silniki Monster Trucków spalają około 10 litrów metanolu podczas jednego przejazdu (około 80 metrów). Pojemność silników nie powinna przekraczać 9,4 litra, a ich moc to około 1500 koni mechanicznych.

Układ zawieszenia

Każdy pojazd posiada specjalnie zaprojektowane i długie na 76 cm amortyzatory wypełnione azotem, aby kierowcy mogli wytrzymać mordercze upadki i zderzenia podczas występów. Na każdym kole zainstalowane są dwa takie amortyzatory.

Opony

Każda opona Monster Trucków jest robiona na zamówienie. Przepisowa wysokość opon to 168 cm, zaś szerokość - 109 cm. Przeciętny zespół zużywa w ciągu roku osiem opon. Różnią się one budową w zależności od warunków na torze lub preferencji kierowcy. Ręczne przycinanie jednej tylko opony, która waży ok. 360 kg, zajmuje 50 godzin wyczerpującej pracy.