Auto Świat Wiadomości Aktualności Już czas na nowe BMW serii 1

Na 3 miesiące przed oficjalnym debiutem na salonie samochodowym we Frankfurcie BMW przedstawiło informacje na temat drugiej odsłony serii 1. Nowy kompakt trafi na rynek jesienią najpierw w wersji 5-drzwiowej, natomiast odmiana 3-drzwiowa dołączy do oferty wiosną 2012 roku.

Zmiany widoczne są już na pierwszy rzut oka. Przód auta, wyraźnie inspirowany rozwiązaniami z serii 5 i 6, ma teraz bardziej elegancki i jednocześnie dynamiczny charakter, z tyłu uwagę zwracają lampy LED. W porównaniu z poprzednikiem model ma o 30 mm większy rozstaw osi, o 85 mm dłuższe i 17 mm szersze nadwozie, zwiększył się również rozstaw kół: o 51 mm z przodu i aż 72 mm z tyłu.

Dodatkowe centymetry wygospodarowano także we wnętrzu – o 21 mm więcej przestrzeni na nogi mają pasażerowie siedzący z tyłu. Wzrosła też z 330 do 360 l pojemność bagażnika (1200 l po rozłożeniu oparć asymetrycznie dzielonej w stosunku 40/20/40 tylnej kanapy).

Jakość materiałów wykończeniowych powinna zadowolić wymagających klientów klasy premium, podobnie jak lista wyposażenia standardowego i dostępnych opcji personalizacyjnych, w tym dwie nowe linie stylistyczne: Sport Line i Urban Line, oraz systemów multimedialnych (BMW ConnectedDrive zapewniający dostęp do serwisów społecznościowych i informacji z internetu) i wspomagania bezpieczeństwa. Wśród tych ostatnich znajdziemy m.in.: aktywne, adaptacyjne reflektory ksenonowe, asystenta parkowania, kamerę wsteczną, systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i zagrożeniu kolizją, aktywny tempomat, układy kontroli stabilności i trakcji oraz elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Po raz pierwszy seria 1 dostępna będzie tylko z silnikami 4-cylindrowymi z technologią BMW TwinPower Turbo. Gama obejmie 2 benzyniaki oraz 3 diesle (patrz tabela). W przyszłym roku dołączy też superekonomiczna i ekologiczna wersja 116d z jednostką o poj. 1,6 l i mocy 116 KM, która ma spalać średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emitować 99 g CO2/km.

Wszystkie silniki będą wykorzystywać technologię EfficientDynamics, z układem odzyskiwania energii podczas hamowania, wskaźnikiem zmiany biegów, systemem start-stop oraz funkcją Eco Pro (włączana przyciskiem na kokpicie), która zmienia charakterystykę pracy silnika, ogrzewania i klimatyzacji, tak by zminimalizować zapotrzebowanie na paliwo. Standardowo do przeniesienia momentu na tylną oś stosowana będzie 6-biegowa skrzynia manualna, a opcjonalnie (po raz pierwszy w tym segmencie) – 8-biegowy „automat”.

PODSUMOWANIE - Seria 1 wydoroślała i dojrzała. Choć stylistyka modelu nie wszystkim odpowiada, to w kwestii właściwości jezdnych ten kompakt może uchodzić za wzorzec w segmencie (to jedyne auto w klasie z napędem na tylną oś). Poprzednika kupiło ponad milion klientów. Nowy, lepszy pod każdym względem, ma predyspozycje, by poprawić ten wynik.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków