Hoonifox powstał na bazie Mustanga Fox Body (produkowany w latach 1979-93) i w pewnym stopniu stanowi rozwinięcie pomysłów Kena z jego własnego Mustanga Hoonicorna. Do projektu zaprosił Asha Thorpa, który odpowiedzialny jest za stworzenie nowego Batmobila (pojazd będzie można zobaczyć w nowym filmie o przygodach człowieka-nietoperza jesienią 2021 roku). Zresztą Thorp pomagał już Blockowi przy składaniu jego aktualnego bolidu – Forda Escorta RS Cossie V2 i chętnie podjął się zadania opracowania najdzikszego wcielenia Fox Body w historii.

Owoc pracy tak kreatywnych umysłów robi rzeczywiście piorunujące wrażenie i choć jeszcze nie ma fizycznej postaci – to co widzicie na zdjęciach to perfekcyjne komputerowe rendery 3D stworzone przez Thorpa – to wszystko wskazuje na to, że zmaterializuje się już wkrótce. „Absolutnie chcę zbudować Hoonifoxa. I oczywiście nagrać z nim Gymkhanę. Do tego zrobić to w stylu Miami lat 80. Tak wygląda moja obecna lista życzeń!” – mówi Ken Block.

Twierdzi on też, że koncepcję zaprojektowania nowego samochodu do Gymkhany miał już w głowie, gdy kończył budowę słynnego Hoonicorna V1. Jej założenia były stosunkowo proste: zmodernizować Mustanga z lat 80. czyniąc go prostym i surowym jak Hoonicorn V1, ale dzięki nowym możliwościom technicznym, jeszcze bardziej nawiązującym do stylu rasowych rajdówek z tamtego okresu i ulicznego klimatu znanego z filmu Miami Vice. Stąd w koncepcie m.in. agresywne, kanciaste zderzaki, zmniejszony prześwit, osłonięte lampy tylne i żaluzje na tylnej szybie.

A co znajdziemy pod maską? Pewne póki co jest to, że Hoonifox dostanie rajdowy napęd AWD, który będzie mógł współpracować z różnymi silnikami. Pod uwagę brane są m.in. mocny twin-turbo EcoBoost V6 Z Forda GT, wolnossący V8 Roush Yates z Hoonicorna V1, ewentualnie elektryczny napęd nowego Mustanga Mach E, a nawet pochodzący z zaprojektowanego przez Ford Performance elektrycznego Mustanga Cobra Jet dragster w wersji do bicia rekordów prędkości z silnikami o mocy 1400 KM!

Block wraz z Thorpem i Brianem Scotto z Hoonigan Industries udostępnili na swoim kanale na YouTube film, na którym możecie zobaczyć unikalne zakulisowe ujęcia, jak przebiegają prace nad projektami aut dla zespołu Hoonigan Racing Division, w tym także nowym modelem do Gymkhany.