Skąd się wzięła ta inicjatywa, co jest jej celem?

Inicjatywa Klara Power pojawiła się nagle, kiedy znajomym z pracy urodziła się chora córeczka - Klara. Wiedziałem, że trzeba pomóc. Powoli - od drobnych zbiórek pieniężnych, corocznych akcji z 1 proc. podatku dla Klary, po licytacje budowanych pojazdów - tak powstała inicjatywa jaką jest właśnie Klara Power. Niedawno oficjalnie udało nam się zarejestrować w KRS Stowarzyszenie Klara Power. Naszym celem jest pomoc Klarze w prowadzeniu normalnego życia, przede wszystkim usamodzielnienia się, dzięki niezbędnym operacjom i rehabilitacji. Stowarzyszenie ma również w planach pomoc innym potrzebującym dzieciom.

Dlaczego akurat Saaby, a nie na przykład… Volvo?

Saab to moja pasja. Wyjątkowe auta, które mają swoją piękną historię i duszę. Bywają kapryśne, ale nie chce się z nich wysiadać. Rozważam restaurację innych aut w przyszłości, jednak na chwilę obecną jest jeszcze tyle modeli Saaba do zrobienia…

Jakie stawiacie sobie wymagania: auto ma być przygotowane perfekcyjnie, w konkretnym czasie kilku miesięcy, czy wszystko dzieje się spontaniczne?

Głównym priorytetem przy restauracji auta jest jego perfekcyjne odnowienie przy jednoczesnym wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji, dostosowujących auto do obecnych czasów. Ustawiamy wysoko poprzeczkę, szczegółowo planujemy harmonogram prac, jednakże tak jak i w przypadku obecnej akcji zdarzają się nieprzewidziane problemy, które powodują przestoje w pracy. Obecne auto udało nam się odbudować praktycznie od zera w czasie 6 miesięcy, co uważam za świetny wynik.

Poprosimy jeszcze kilka słów o licytacji, innych formach zbierania pieniędzy?

Naszym założeniem jest, żeby w każde urodziny Klary oddawać na aukcję charytatywną jedno auto. W tym roku będzie to czarny Saab 900 pierwszej generacji, zwany krokodylem. Jego nabywca, oprócz przyjemności z posiadania wyjątkowego samochodu, będzie mógł być dumny, że dzięki wylicytowanej kwocie mała dziewczynka otrzyma fundusze na dalsze leczenie i rehabilitację.

Klarze można pomóc na wiele sposobów - przekazując 1 proc. swojego podatku, wpłacając dowolne kwoty na jej subkonto w Fundacji "Zdążyć z pomocą".

Odbudowa samochodu takiego jak Krokodyl wymaga sporo pracy. Ile osób jest bezpośrednio zaangażowanych w projekt?

W obecnym projekcie uczestniczy sporo osób. Ogromny wkład wnieśli: Tomek Zarzycki z FenixMotors (zajmujący się kompleksową renowacją karoserii), Piotr Kalinowski z SAABWAY, który zespolił całą mechanikę auta oraz Grzesiek Dobroskok, który zapewnił nam zaplecze części (czasami również tych praktycznie niedostępnych). Swój czas i pracę poświecili również Julek z IMP Performance oraz Aleksander z FMIC.pl.

Wspaniały układ hamulcowy dostarczył nam Marcin z brakes.pl, którego wiedza na temat hamulców do każdego auta jest godna podziwu. Marcin Mrożek i ekipa MBCars bardzo pomogła w detaling’u auta będąc cały czas z nami podczas akcji, Paweł z TraxRacing, Łukasz Zoll z PITSTOPS i wiele innych osób, którym bardzo chciałbym podziękować. Ogromną pomoc dały również różnego rodzaju media.

Samochód będzie miał jakąś cenę minimalną? Nie boicie się, że zostanie zakupiony poniżej kosztów budowy, nie licząc pracy i wysiłku?

Szczegóły aukcji cały czas ustalamy. Kosztów budowy tak naprawdę nie da się wycenić, bo wszyscy poświęcili temu projektowi ogrom czasu i zaangażowania. Chcemy pokazać, że w Polsce można budować i rekonstruować wspaniałe samochody, ale przede wszystkim, że warto pomagać. Jeżeli chodzi o cenę jaką osiągnie samochód - warto pamiętać, że to nie tylko będzie kwota za auto - to będzie realna pomoc małej, chorej dziewczynce.

Wspomniałeś, że na każde urodziny Klary chcecie oddawać jeden samochód na licytację. To znaczy że nie zamierzacie poprzestać na obecnej 900'tce. Zaraz po sprzedaży szukacie kolejnej bazy? Jeśli tak - znów będzie to Saab?

W tej chwili zakończyliśmy prace nad drugim projektem. Oczywiście nie zamierzamy spocząć na laurach. Przerwy właściwie nie robimy. Na chwilę obecną mogę tylko zdradzić, że trzeci projekt niedługo się rozpoczyna. Mamy już wybrany model samochodu- będzie to wyjątkowy model. Saab oczywiście.

Mamy nadzieję, że Krokodylek osiągnie bardzo wysoką cenę, a jej nowy właściciel będzie się podwójnie cieszył. Po pierwsze - ze świetnego klasyka odbudowanego na wysokim poziomie. Po drugie - z tego, że pomógł chorej dziewczynce.

Jeśli uważnie śledzicie media związane z motoryzacją, niedługo Saab’a będziecie mogli dostrzec i w prasie, i w telewizji… a może sami szukacie podobnego samochodu? Ten egzemplarz na pewno wart jest zakupu!

A na koniec jeszcze kilka szczegółów technicznych:

- silnik: R4, 1985 cc, 8v;

Parametry fabryczne:

- 145 KM i 235 Nm

- turbosprężarka TD05-16G HRA z Mitsubishi LanceraEvo

- duży intercooler z FMIC.pl

- customowy kolektor wydechowy i kompletny układ wydechowy 2,7’ wykonany w Motowydech,

Napęd:

- przedni, 5 biegów

- wzmocnione sprzęgło Radzikowski

Zawieszenie:

- Przód: kolumny McPhersona

- Tył: belka skrętna

- Założone nowe  seryjne amortyzatory i sprężyny

Hamulce:

- Przód: tarczowe, Tył: tarczowe

- nacinane i nawiercane tarcze hamulcowe SP Performance (przód i tył)

- klocki Black Diamond Predator (przód), klocki Hawk Performance (tył),

- przewody hamulcowe w stalowym oplocie Black Diamond

Karoseria:

- Całkowita restauracja karoserii w firmie Fenix Motors

Wnętrze:

- nowa tapicerka z podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami wykonana w firmie Majestic Car

- słupki i deska rozdzielcza pokryte flokiem przez FlockArt,

- podsufitka z alcantary

Motointegrator - tuning Foto: Onet
Motointegrator - tuning