- Ktoś nie wyhamował w korku? Nawet jeśli szkody są niewielkie, nie musisz rezygnować z jakości. Masz prawo do naprawy w ASO z użyciem oryginalnych części
- Uszkodzenie szyby na autostradzie to klasyczna pamiątka z wakacji. Nie czekaj z jej wymianą, gdyż każde takie pęknięcie wpływa na twoje bezpieczeństwo i może zakończyć się mandatem albo zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego
- Masz nową Skodę i nie wiesz, gdzie dzwonić? Skorzystaj z przycisku "klucza" w podsufitce lub aplikacji Skoda Connect i zadbaj o bezpieczeństwo pasażerów
Gra muzyka, a droga przed tobą wydaje się nieskończenie prosta. Do momentu, aż coś się wydarzy. Ktoś nie zauważył, że hamujesz, kierowca z przodu nagle zmienił pas albo spod ciężarówki wystrzelił kamień, który uszkodził szybę. W wakacyjnej trasie nikt nie chce myśleć o kolizji, ale właśnie wtedy nietrudno o takie zdarzenie.
Pierwsze minuty po kolizji są kluczowe. Zatrzymaj się w bezpiecznym miejscu, włącz światła awaryjne i włóż kamizelkę. Jeśli to możliwe, przesuń auto na pobocze i sprawdź, czy nikt nie potrzebuje pomocy. Wystarczy nacisnąć przycisk w podsufitce, by połączyć się z assistance.
Nie daj się zepchnąć na pobocze. To ty wybierasz miejsce naprawy
Kiedy sytuacja zostanie względnie opanowana, można zająć się autem. Pamiętaj, że jeśli po kolizji konieczna jest naprawa, to właśnie ty decydujesz, gdzie ma się ona odbyć. Ubezpieczyciel może coś zasugerować, ale to kierowca ma prawo wybrać autoryzowany serwis. I warto to zrobić. Dlaczego? Bo naprawa blacharsko-lakiernicza w ASO Škody zapewnia największe bezpieczeństwo.
W ASO Škody masz pewność, że naprawa zostanie przeprowadzona zgodnie z technologią producenta, a użyte części będą identyczne z tymi, które były montowane w fabryce. To oznacza, że wszystko będzie pasować idealnie.
Kompleksowe wsparcie? Tylko tam, gdzie znają twoje auto od podszewki
Autoryzowany serwis Škody zapewnia cały system wsparcia dla kierowcy. Po kolizji lub wypadku obsługa przejmuje kontakt z ubezpieczycielem, pomaga w skompletowaniu dokumentacji i prowadzi cały proces bezgotówkowo – od oględzin po odbiór gotowego auta. Kierowca nie musi się zastanawiać, co z częściami, kto je zamawia, czy wymiana została wykonana prawidłowo. Wszystko przebiega zgodnie z technologią producenta, na podstawie oryginalnych komponentów, z uwzględnieniem aktualnych standardów bezpieczeństwa. Dla kierowcy oznacza to mniej stresu i szybki powrót do normalnej jazdy.
Wymiana zderzaka, reflektora czy elementu zawieszenia na część niewiadomego pochodzenia jest szyciem rany przypadkową igłą. Oryginalne części są testowane na zgodność z systemami bezpieczeństwa, ich parametry są znane i przewidywalne. A jeśli zgodzisz się raz na użycie zamiennika, to kolejne naprawy też będą prowadzone na nieoryginalnych elementach. W ASO otrzymujesz też pełną dokumentację naprawy. To ważne nie tylko dla spokoju psychicznego, ale też dla przyszłej odsprzedaży auta, gdyż jego wartość rezydualna potencjalnie pozostaje nienaruszona.
Lepiej nie ignorować pęknięć
Odprysk spowodowany przez kamyk wydaje się błahostką. Ale tylko do czasu, gdy nie zamieni się w pęknięcie przez pół szyby. Wakacyjne trasy to prawdziwe pole minowe dla szyb: drogi ekspresowe, place budowy, szutry. Jeśli wracasz z urlopu z takim prezentem, nie odkładaj wymiany szyby. Szyba to element konstrukcyjny auta, który odpowiada za sztywność nadwozia i współpracuje z systemami asystującymi, takimi jak kamera czy radar.
Autoryzowane serwisy Škody wymieniają szyby z zachowaniem pełnej zgodności z technologią pojazdu. Jeśli auto korzysta z systemów wspomagania kierowcy, wymagają one ponownej kalibracji. ASO Škody zrobi to kompleksowo i często bezgotówkowo.
Nikt nie jedzie na urlop z myślą o kolizji. Ale kiedy już coś się wydarzy, warto wiedzieć, że pomoc jest na wyciągnięcie ręki. Żeby podjąć przerwaną podróż, potrzebujesz bowiem tylko trzech rzeczy: chłodnej głowy, klarownego planu i wsparcia, które zadziała w awaryjnej sytuacji.