Jej celem jest wnikliwa analiza zmian w ustawie antykryzysowej dla transportu oraz podkreślenia skutków ich przyjęcia dla branży szkolącej kierowców.

Podczas spotkania, którego organizatorem jest firma CEZ Cargo, będą poruszane tematy związane głównie ze zmianami przepisów dotyczących uprawnień kierowców zawodowych.

Zapisy, które proponują posłowie pracujący nad kształtem ustawy, przewidują m.in. brak obowiązku doskonalenia techniki jazdy w warunkach ekstremalnych oraz skrócenie o połowę całego szkolenia w ramach kwalifikacji wstępnej. Ułatwią one ponadto uzyskanie uprawnień do pracy w transporcie młodym i niedoświadczonym kierowcom.

Sprawa jest istotna, bowiem przewidziane zmiany – jak twierdzą organizatorzy - uderzą głównie w przedsiębiorstwa szkolące kierowców.

Usunięcie z przepisów zapisu o obowiązku odbywania szkolenia w warunkach specjalnych spowoduje, że inwestycje, które poniesiono np. na zakup symulatora (będącego tańszą i lepszą alternatywą dla zlecania jazdy w warunkach specjalnych ośrodkom doskonalenia techniki jazdy), samochodów ciężarowych lub autobusów, okażą się niepotrzebne.

Zbędne okażą się również płyty poślizgowe, w które zaopatrzyły się już ODTJ-y. Wszystko towywołać może fale pozwów o odszkodowania, które, z powodu likwidacji praw nabytych,składaćbędą ośrodki szkoleniowe.Unia Europejska będzie mogła ponadto nałożyć na rząd kary z powodu naruszenia przepisów dyrektywy, którajuż 2 lata temu wprowadziła obowiązek szkoleń praktycznych we wszystkich krajach wspólnoty.

Nowe przepisy – jak podkreślają przedstawiciele branży szkoleniowej - ucieszą natomiast organizacje zrzeszające przewoźników drogowych o zasięgu ogólnopolskim.W dalszym ciągu będą oni mogli korzystać z kontrowersyjnego przywileju prowadzenia kursów dokształcających, który daje im zapis obowiązującej ustawy.

Organizatorzy chcą, aby ta konferencja unaoczniła wszystkim partykularny charakter proponowanych zmian, czego konsekwencją może być obniżenie jakości szkoleń kierowców zawodowych w Polsce, a nawet groźba upadłości dla przedsiębiorstw prowadzącym szkolenia.

Fot.: cargo.edu.pl