Logo
WiadomościAktualnościKoniec produkcji Lexusa LFA

Koniec produkcji Lexusa LFA

Zakończył się pewien rozdział w historii Lexusa. Japoński producent ogłosił, że wyprodukował ostatni egzemplarz modelu LFA. Supersamochód numer 500 opuścił zakład Motomachi 14 grudnia 2012 roku

Koniec produkcji Lexusa LFA
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Koniec produkcji Lexusa LFA

Ostatnim z 500 zaplanowanych egzemplarzy jest biały Lexus LFA z pakietem Nürburgring Package. Wytwarzanie modelu rozpoczęła się dwa lata temu, dokładnie 15 grudnia 2010 roku. Dziennie z linii montażowej zjeżdżał tylko jeden egzemplarz. W produkcję było zaangażowanych 170 osób.

Supersportowy pojazd został stworzony od podstaw, inżynierowie zaczęli od czystej kartki papieru. Zaprocentowało doświadczenie Toyoty (właściciela Lexusa) w wyścigach Formuły 1. Po wielu latach pracy stworzono pojazd wyjątkowy z ultralekkim, ale niezwykle wytrzymałym nadwoziem z tworzywa CFRP własnej produkcji (Carbon Fibre Reinforced Plastic – tworzywo sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi).

Światowa premiera Lexusa LFA miała miejsce w 2009 roku na salonie samochodowym w Tokio. Sercem auta jest 4,8-litrowy silnik V10, oczywiście montowany ręcznie. Motor generuje 560 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s i rozpędzić się do 325 km/h!

Odmian Nürburgring Package powstało zaledwie 50. Nazwę serii zaczerpnięto z legendarnego toru wyścigowego, na którym testowano LFA i opracowano wiele modyfikacji.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: