Dwie trzecie kierowców w Polsce po usłyszeniu nazwy MOL będzie wiedziało, że chodzi o stację benzynową, a co piąty zmotoryzowany skorzystał z usług węgierskiej firmy. Przedstawiciele nowego gracza na polskim rynku paliw ogłaszają sukces po pierwszym roku działalności w Polsce.

200 stacji, milion użytkowników i miliony hot dogów

MOL chwali się, że udało mu się zrobić rebranding ponad 200 stacji, a na 34 stacjach działają punkty gastronomiczne, w których można zjeść i odpocząć. Do końca 2024 r. ma być ich 69.

Dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska, Piotr Pyrich podzielił się ciekawą statystyką dotyczącą gastronomii na węgierskich stacjach. Od momentu wejścia firmy do Polski, MOL sprzedał 6 mln 200 tys. kaw oraz 5 mln 800 tys. hot dogów. Wraz z rozwojem działów gastronomicznych będzie to zapewne jeszcze więcej.

Pierwszy rok to także sukces we wprowadzeniu programu partnerskiego MOL Move, który działa od lipca 2023 r. Do pierwszych dni stycznia zarejestrowało się tam ponad milion użytkowników, gdzie kierowcy mogą liczyć na dodatkowe rabaty. Co więcej, według statystyk, osoby korzystające z programu partnerskiego tankują średnio o jedną czwartą paliwa więcej.

– Świętowaliśmy liczne sukcesy osiągnięte w ciągu ostatniego roku. Poczyniliśmy w tym czasie znaczące inwestycje, dostosowując nasze stacje do standardów Grupy MOL. Konsekwentnie wzmacnialiśmy też naszą pozycję, jako atrakcyjny, godny zaufania partner dla przedsiębiorców zarządzających stacjami paliw. Planujemy długofalową obecność w Polsce, a konkurencja napędza nas do działania. Wejście na polski rynek widać już w wynikach segmentu detalicznego Grupy – powiedział Péter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich w MOL Group.