org.pl) jest inicjatywą non-profit, której członkami są zarówno firmy, przedstawiciele rządu, stowarzyszenia i fundacje. Członkowie Partnerstwa chcąwspólnie pracować i przyczyniać się do zmniejszania liczby zabitych i rannych na polskich drogach. Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego jest odpowiedzią na sytuację na polskich drogach, która należy do najgorszych w Europie. PBD rzesza jedenaście firm, głównie z branży motoryzacyjnej: 3M, ABB, BP, DaimlerChrysler, DaimlerChrysler Fleet Management, Michelin, Renault, Shell, DHL, PKN Orlen i Total. Partnerstwu patronują: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (http://www.krbrd.gov.pl) - międzyresortowy organ doradczy i pomocniczy Rady Ministrów (przewodniczącym KRBRD jest minister transportu) i Bank Światowy. PBD działa pod patronatem międzynarodowej organizacji działającej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety Partnership - globalnego partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwami, społeczeństwem oraz rządem, którego celem jest trwałe ograniczenie liczby wypadków drogowych w krajach przechodzących proces transformacji. PBD nie jest jedynym podmiotem, który będzie aktywny w czasie Tygodnia. Zwarty plan działań opracował m.in. Instytut Transportu Samochodowego (http://www.tydzienbrd.pl)Głównym tematem organizowanych wydarzeń w ramach Tygodnia jest problem młodych użytkowników dróg, w szczególności młodych kierowców. Na podstawie światowych danych zlokalizowano pięć najistotniejszych obszarów zagrożeń, w których będzie działać PBD, próbując zmieniać świadomość młodych ludzi:-zbyt duża prędkość-brak widoczności (jasne stroje,odblaski etc.)-nietrzeźwość kierowców-nie zapinanie pasów-nieużywanie kasków przez rowerzystówKonkurs na klip i scenariusz23 kwietnia, podczas konferencji prasowej, zostanie ogłoszony konkurs. Skierowany będzie do młodych osób, kreatywnych i chcących uczestniczyć w zmianie poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach, przede wszystkim przez wywoływanie i wspieranie przemianświadomościowych. Konkurs będzie trwał do końca maja, a jego rozstrzygnięcie nastąpi do końca czerwca. Zadaniem konkursowym będzie:-napisanie scenariusza (lub prościej: opisu treści) filmu-reklamy społecznej, wspierającej przemiany mentalności i zachowań w pięciu obszarach zagrożeń (wyszczególnionych powyżej), w formie umożliwiającej żywy odbiór i autorefleksję u młodych odbiorcówlub-stworzenie filmu (dowolna technika: VHS, taśma filmowa, telefon komórkowy) o długości do dwóch minut, tematyka i założenia jak wyżej.W jury konkursowym zasiądą przedstawiciele firm uczestniczących w Partnerstwie, jak również Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz ONZ-owskiego programuGRSP. Nagrodą główną w pierwszej grupie będzie udział w pełnym kursie nauki jazdy jednejfirm członkowskich PBD. Nagrodą w kategorii drugiej będzie realizacja scenariusza przez profesjonalną ekipę filmową i stworzenie klipu, na którym zostanie oparta przyszła kampania społeczna PBD. Film reklamowy - kampania społeczna PBDPartnerstwo przygotowuje film reklamowy, którego celem jest popularyzowanie odpowiedzialnych zachowań na drodze (w opozycji do pokazanych działań nieodpowiedzialnych, prowadzących do tragicznych skutków). Przekaz filmu konsekwentnie dotyczy pięciu obszarów, w których lokują się najniebezpieczniejsze zachowania zdiagnozowane przez Global Road Safety Partnership.