Logo
WiadomościAktualnościKonkurs na scenariusz

Konkurs na scenariusz

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (www.pbd.

Konkurs na scenariusz
Auto Świat
Konkurs na scenariusz

org.pl) jest inicjatywą non-profit, której członkami są zarówno firmy, przedstawiciele rządu, stowarzyszenia i fundacje. Członkowie Partnerstwa chcąwspólnie pracować i przyczyniać się do zmniejszania liczby zabitych i rannych na polskich drogach. Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego jest odpowiedzią na sytuację na polskich drogach, która należy do najgorszych w Europie. PBD rzesza jedenaście firm, głównie z branży motoryzacyjnej: 3M, ABB, BP, DaimlerChrysler, DaimlerChrysler Fleet Management, Michelin, Renault, Shell, DHL, PKN Orlen i Total. Partnerstwu patronują: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (http://www.krbrd.gov.pl) - międzyresortowy organ doradczy i pomocniczy Rady Ministrów (przewodniczącym KRBRD jest minister transportu) i Bank Światowy. PBD działa pod patronatem międzynarodowej organizacji działającej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety Partnership - globalnego partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwami, społeczeństwem oraz rządem, którego celem jest trwałe ograniczenie liczby wypadków drogowych w krajach przechodzących proces transformacji. PBD nie jest jedynym podmiotem, który będzie aktywny w czasie Tygodnia. Zwarty plan działań opracował m.in. Instytut Transportu Samochodowego (http://www.tydzienbrd.pl)Głównym tematem organizowanych wydarzeń w ramach Tygodnia jest problem młodych użytkowników dróg, w szczególności młodych kierowców. Na podstawie światowych danych zlokalizowano pięć najistotniejszych obszarów zagrożeń, w których będzie działać PBD, próbując zmieniać świadomość młodych ludzi:-zbyt duża prędkość-brak widoczności (jasne stroje,odblaski etc.)-nietrzeźwość kierowców-nie zapinanie pasów-nieużywanie kasków przez rowerzystówKonkurs na klip i scenariusz23 kwietnia, podczas konferencji prasowej, zostanie ogłoszony konkurs. Skierowany będzie do młodych osób, kreatywnych i chcących uczestniczyć w zmianie poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach, przede wszystkim przez wywoływanie i wspieranie przemianświadomościowych. Konkurs będzie trwał do końca maja, a jego rozstrzygnięcie nastąpi do końca czerwca. Zadaniem konkursowym będzie:-napisanie scenariusza (lub prościej: opisu treści) filmu-reklamy społecznej, wspierającej przemiany mentalności i zachowań w pięciu obszarach zagrożeń (wyszczególnionych powyżej), w formie umożliwiającej żywy odbiór i autorefleksję u młodych odbiorcówlub-stworzenie filmu (dowolna technika: VHS, taśma filmowa, telefon komórkowy) o długości do dwóch minut, tematyka i założenia jak wyżej.W jury konkursowym zasiądą przedstawiciele firm uczestniczących w Partnerstwie, jak również Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz ONZ-owskiego programuGRSP. Nagrodą główną w pierwszej grupie będzie udział w pełnym kursie nauki jazdy jednejfirm członkowskich PBD. Nagrodą w kategorii drugiej będzie realizacja scenariusza przez profesjonalną ekipę filmową i stworzenie klipu, na którym zostanie oparta przyszła kampania społeczna PBD. Film reklamowy - kampania społeczna PBDPartnerstwo przygotowuje film reklamowy, którego celem jest popularyzowanie odpowiedzialnych zachowań na drodze (w opozycji do pokazanych działań nieodpowiedzialnych, prowadzących do tragicznych skutków). Przekaz filmu konsekwentnie dotyczy pięciu obszarów, w których lokują się najniebezpieczniejsze zachowania zdiagnozowane przez Global Road Safety Partnership.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: