- Ta droga powstała jeszcze w latach 50. XX wieku
- Zbudowano ją z płyt betonowych - stała się koszmarem dla kierowców
- Po latach ostatni fragment tej drogi zostanie w końcu przebudowany
Jak możemy przeczytać w materiale lokalnego tygodnika "Nowy Tydzień", 13-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej DW 812 Włodawa-Biała Podlaska zbudowano w latach 50. XX wieku. Trasa, wykonana z betonowych płyt szybko stała się prawdziwym koszmarem dla kierowców. Zdarzało się, że po przejechaniu tego odcinka kierowcy musieli oddawać swoje auta do warsztatów na wymianę elementów zawieszenia.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Budowa S10 ruszyła z kopyta. Będą utrudnienia na kluczowym węźle. "Pierwsza zostanie wyłączona łącznica"
Fragment ten jest częścią jednej z najważniejszych dróg wojewódzkich na Lubelszczyźnie. DW 812 łączy Białą Podlaską z Włodawą, Chełmem i Krasnymstawem.
Koszmarna droga z betonowych płyt w końcu zostanie przebudowana
Temat przebudowy poruszany był przez lata, ale zawsze na przeszkodzie stały finanse — potrzebne były olbrzymie pieniądze. W końcu, w 2021 r. władze zdecydowały się przebudować 5-kilometrowy odcinek tej drogi od Włodawy do Korolówki. Inwestycja kosztowała prawie 25 mln zł. Koszmarną "betonówkę" na tym odcinku po kilkudziesięciu latach w końcu zastąpił nowy, równy asfalt.
ZDM Lublin teraz zdecydował się na przebudowę, dalszego — 9-kilometrowego odcinka DW 812. Inwestycja obejmie poszerzenie, wzmocnienie i wymianę konstrukcji nawierzchni oraz rozbudowę i przebudowę skrzyżowań i budowę zjazdów. W ramach inwestycji powstaną także rowy przydrożne i przepusty, chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Zbudowane zostaną również zatoki autobusowe, zatoki do kontroli pojazdów i wykonane oznakowanie poniowe i poziome oraz zamontowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Koniec dramatu kierowców na koszmarnej "betonówce"
Na przebudowę zarezerwowano ponad 100 mln zł. Niedawno ZDM w Lublinie ogłosił przetarg w tej sprawie.
Oferty wpłynęły dwie. Obie mieszczą się w zakładanym przez ZDM budżecie, wynoszącym 103,6 mln zł. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów zaproponowało 64,8 mln zł, firma Strabag zaś – 58,1 mln zł.
ZDM Lublin przy wyborze wykonawcy ma wziąć pod uwagę cenę (60 proc.), okres rękojmi (10 proc.), doświadczenie kierownika budowy (10 proc.) oraz jakość (20 proc.)