Logo
WiadomościAktualnościKoszmarna droga z lat 50. zostanie w końcu przebudowana. ZDM zarezerwował ponad 100 mln zł

Koszmarna droga z lat 50. zostanie w końcu przebudowana. ZDM zarezerwował ponad 100 mln zł

13-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej DW 812 z Włodawy do Białej Podlaskiej to prawdziwy koszmar kierowców. W 2021 kosztem prawie 25 mln zł przebudowano jego 5 km odcinek. Teraz prace mają ruszyć na dalszej — 9 km części tej drogi.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Droga wojewódzka DW 812
ZDM Lublin
Droga wojewódzka DW 812

Jak możemy przeczytać w materiale lokalnego tygodnika "Nowy Tydzień", 13-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej DW 812 Włodawa-Biała Podlaska zbudowano w latach 50. XX wieku. Trasa, wykonana z betonowych płyt szybko stała się prawdziwym koszmarem dla kierowców. Zdarzało się, że po przejechaniu tego odcinka kierowcy musieli oddawać swoje auta do warsztatów na wymianę elementów zawieszenia.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jak długo ma mieć miejsce przebudowa drogi DW 812?
Ile kosztowała przebudowa 5-kilometrowego odcinka w 2021 roku?
Jakie prace obejmie przebudowa 9-kilometrowego odcinka?
Kto ogłosił przetarg na przebudowę drogi?

Fragment ten jest częścią jednej z najważniejszych dróg wojewódzkich na Lubelszczyźnie. DW 812 łączy Białą Podlaską z Włodawą, Chełmem i Krasnymstawem.

Koszmarna droga z betonowych płyt w końcu zostanie przebudowana

Temat przebudowy poruszany był przez lata, ale zawsze na przeszkodzie stały finanse — potrzebne były olbrzymie pieniądze. W końcu, w 2021 r. władze zdecydowały się przebudować 5-kilometrowy odcinek tej drogi od Włodawy do Korolówki. Inwestycja kosztowała prawie 25 mln zł. Koszmarną "betonówkę" na tym odcinku po kilkudziesięciu latach w końcu zastąpił nowy, równy asfalt.

ZDM Lublin teraz zdecydował się na przebudowę, dalszego — 9-kilometrowego odcinka DW 812. Inwestycja obejmie poszerzenie, wzmocnienie i wymianę konstrukcji nawierzchni oraz rozbudowę i przebudowę skrzyżowań i budowę zjazdów. W ramach inwestycji powstaną także rowy przydrożne i przepusty, chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Zbudowane zostaną również zatoki autobusowe, zatoki do kontroli pojazdów i wykonane oznakowanie poniowe i poziome oraz zamontowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Koniec dramatu kierowców na koszmarnej "betonówce"

Na przebudowę zarezerwowano ponad 100 mln zł. Niedawno ZDM w Lublinie ogłosił przetarg w tej sprawie.

Oferty wpłynęły dwie. Obie mieszczą się w zakładanym przez ZDM budżecie, wynoszącym 103,6 mln zł. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów zaproponowało 64,8 mln zł, firma Strabag zaś – 58,1 mln zł.

ZDM Lublin przy wyborze wykonawcy ma wziąć pod uwagę cenę (60 proc.), okres rękojmi (10 proc.), doświadczenie kierownika budowy (10 proc.) oraz jakość (20 proc.)

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium