- BMW pokazało najnowszą wersją BMW M2 — M2 CS
- Auto jest mocniejsze i lżejsze od standardowego M2
- Mimo dużej mocy samochód ma napęd jedynie na tylną oś
BMW M GmbH to, jak z zewnątrz będzie wyglądało nowe BMW M2 CS, pokazało już 23 maja podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este w 2025 r. nad jeziorem Como. Teraz ujawniono też szczegóły techniczne.
W nowej generacji tego sportowego coupé (BMW deklaruje, że Nowe BMW M2 CS kontynuuje historię, która rozpoczęła się od BMW 2002 turbo, a której kontynuacją było BMW serii 1 M Coupé oraz pierwsze BMW M2, w tym pierwszy wariant CS, który zadebiutował w 2019 r.) skupiono się przede wszystkim na podniesieniu osiągów i redukcji wagi. Zabieg jak ulał wpisuje się w dopisek do nazwy — CS oznacza bowiem competition sport.
Masa M2 CS w porównaniu ze standardowym M2 jest niższa o 30 kg. Udało się to także dzięki dużej liczbie elementów zewnętrznych i wewnętrznych wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Auto standardowo wyposażone jest też w kute obręcze kół M ze stopów lekkich. M2 CS to najlżejsze BMW M2 obecnej generacji.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: BMW Concept Speedtop to trzydrzwiowy Touring. Model trafi do limitowanej produkcji
Silnik M2 CS jak w M3 i M4
Specjaliści z M GmbH wyposażyli wersję CS w zmodyfikowaną jednostkę sześciocylindrową o pojemności trzech litrów. W porównaniu ze standardowym M2 kierowca ma do dyspozycji o 50 KM więcej mocy, co przekłada się na łącznie 530 KM i aż 650 Nm momentu obrotowego, który w porównaniu ze standardowym modelem wzrósł o 50 Nm. Maksymalny moment dostępny jest w zakresie od 2650 do 5730 obr. na min. Silnik osiąga zaś maksymalną moc 390 kW / 530 KM przy 6250 obr/min. Jednostka "kręci się" do 7200 obr. na min.
Stawia to BMW M2 CS na równi z BMW M3 Competition z napędem M xDrive, ale w M2 CS zachowano napęd wyłącznie na tylne koła. Zgodnie z informacjami producenta nowy model przyspiesza do 100 km na godz. w 3,8 sek — dwie dziesiąte sekundy mniej niż w modelu podstawowym. BMW M2 CS, wyposażone standardowo w pakiet M Driver ma prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 302 km na godz.
W M2 CS przekładni manualnej nie będzie. Silnik przekazuje moc przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic, w której wybrać można trzy charakterystyki zmiany biegów oraz sekwencyjnie wybierać przełożenie, karbonowymi łopatkami przy kierownicy.
M2 CS dostał także obniżone o 8 mm zawieszenie z dostrojonymi do niego nastawami. Zmieniono także nastawy DSC i trybu M Dynamic — dostosowano je do jazdy po torze. Nowe auto standardowo ma też układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Opcjonalnie oferowane są hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami.
BMW M2 CS — lżejsze i "bardziej karbonowe" od M2
Jeśli chodzi o stronę wizualną, w BMW M2 CS nie zabrakło elementów zaczerpniętych z większych modeli spod znaku M, na przykład charakterystycznego oznaczenia z czerwoną obwódką w przedniej i tylnej części nadwozia. W odróżnieniu od M3 CS i M4 CS, stylistyka M2 CS pozostała jednak nieco bardziej stonowana. Zmieniono kształt przedniego zderzaka i tylnego dyfuzora. Postawiono również na liczne elementy z CFRP. Oprócz nakładek lusterek z karbonu wykonany jest także dach i tylny dyfuzor. C+Obrazu całości dopełnia przedni spliter oraz tylna klapa ze zintegrowanym spoilerem ducktail.
Jednym z zewnętrznych wyróżników nowego modelu są także kute obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke w matowym kolorze Gold Bronze. Mają 19 cali na osi przedniej i 20 cali na osi tylnej. Wyposażone są w ogumienie o rozmiarach 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Na życzenie można w M2 CS mieć także opony Ultra Track oraz opony sportowe.
Na duże ilości karbonu postawiono też we wnętrzu. Z CFRP wykonany jest panel sterowania, kierowca i pasażer siedzą na, obitych skórą Merino, lekkich karbonowych "kubełkach" z elektryczną regulacją. Można w nich także zdemontować zintegrowane zagłówki oraz zamontować wielopunktowe pasy bezpieczeństwa. Spłaszczona u dołu kierownica M z czerwonym znacznikiem centralnego położenia wykończona jest alcantarą.
Wprowadzenie na rynek rozpocznie się pod koniec lata 2025 r. Cena BMW M2 CS w Polsce będzie wynosić 520 tys. zł.
- Przeczytaj także: Oniemiałem na widok jednej z największych kolekcji prospektów aut w Polsce. Waży tyle, ile dwa BMW 740d