Logo

Takie są marże producentów samochodów. Numer 1 na jednym aucie zarabia więcej, niż kosztuje BMW serii 7

Opracowanie: 
  • Krzysztof Wojciechowicz

Branża motoryzacyjna to ogromne biznesowe wyzwanie. Nie dość, że należy do najbardziej konkurencyjnych na świecie, to co rusz napotyka na mnóstwo trudności w postaci np. zerwanych łańcuchów dostaw, zmian stawek celnych czy coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin i związanych z nimi megakosztownym przejściem na elektromobilność. Ile można więc zarobić na tak ciężkim rynku? Analityk Felipe Munoz ma odpowiedzi.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jaka jest marża Ferrari na sprzedaży jednego auta?
Ile zarabia BMW na jednym samochodzie?
Kto jest liderem w zarobkach na sprzedaży aut?
Jakie firmy znajdują się w pierwszej piątce producentów aut?

Przeczytaj także: Mercedes ma skończyć z tymi dwoma modelami. Długo to nie trwało

Top 10 producentów zarabiających najwięcej na statystycznym aucie

Oto pierwsza dziesiątka najbardziej dochodowych producentów aut w 2024 r. i kwoty, jakie średnio zarabiali na sprzedaży jednego samochodu. Proszę zwrócić uwagę, że różnica między producentem z pierwszego i drugiego miejsca jest przeszło 7,5-krotna. Nie mówiąc już o pozostałych firmach w Top 10. Felipe Munoz podawał kwoty w euro. Przeliczyliśmy je według kursu 1 euro = 4,3 zł.

  1. 1
    Ferrari: 136 tys. 671 euro (równowartość ok. 587,7 tys. zł; dla porównania: bazowa wersja BMW serii 7 kosztuje obecnie w Polsce 560,5 tys. zł)
  2. 2
    Porsche: 18142 euro (równowartość ok. 78 tys. zł)
  3. 3
    Mercedes: 5692 euro (równowartość ok. 24,5 tys. zł)
  4. 4
    BMW: 4693 euro (równowartość ok. 20,2 tys. zł)
  5. 5
    Tesla: 3801 euro (równowartość ok. 16,3 tys. zł)
  6. 6
    Subaru: 3031 euro (równowartość ok. 13 tys. zł)
  7. 7
    Toyota: 2710 euro (równowartość ok. 11,7 tys. zł)
  8. 8
    General Motors: 2622 euro (równowartość ok. 11,3 tys. zł)
  9. 9
    Isuzu: 2610 euro (równowartość ok. 11,2 tys. zł)
  10. 10
    Volvo: 2547 euro (równowartość ok. 11 tys. zł)

Przeczytaj także: Obejrzałem Ferrari na każdą kieszeń. Pierwsza taka okazja od 11 lat

Co ciekawe, zajmujący 13. miejsce koncern Volkswagena w 2024 r. zarabiał średnio na jednym samochodzie ponad 3-krotnie więcej niż Stellantis (2111 vs 656 euro). Interesująco wygląda też różnica między dwoma partnerami tego samego aliansu: Renault uzyskało 4-krotnie lepszy wynik od Nissana (1137 vs 282 euro).

Jednocześnie Felipe Munoz wskazuje, że np. koncern BMW w 2024 r. musiał sprzedać aż 29 samochodów, żeby zarobić tyle, co Ferrari na jednym pojeździe. W przypadku Toyoty ta liczba rośnie do 50 aut, koncernu VW 65, a Stellantisa — do... 208 samochodów. Jak na ironię, przez dekady Ferrari należało właśnie do koncernu Fiata, czyli obecnego filaru grupy Stellantis.

Opracowanie: 
  • Krzysztof Wojciechowicz
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu