- Oba samochody są produkowane w dość nietypowym dla Mercedesa państwie, bo we Francji
- Wytwarzanie jednego z nich miałoby się zakończyć po zaledwie czterech latach
- Najbardziej długowiecznym modelem Mercedesa była pierwsza generacja klasy G, którą produkowano przez aż 39 lat
Modele Mercedesa z reguły są produkowane relatywnie długo. Wśród rekordzistów jest pierwsza generacja Mercedesa klasy G (39 lat; 1979-2018) i trzecie wcielenie Mercedesa SL (18 lat; 1971-1989). Firmie zdarzały się jednak i takie pojazd jak np. pick-up klasy X, który wytwarzano niecałe trzy lata (2017-2020). Teraz — jak informuje "Automotive News Europe" — do grona "krótkowiecznych" Mercedesów za jednym zamachem mają dołączyć aż dwa samochody.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOba produkowane są w tej samej francuskiej fabryce. I oba mają jeden duży minus.
Przeczytaj także: Quiz o samochodowych realiach PRL. To był czas takich absurdów, że masz nikłe szanse na 5/10
Dlaczego Mercedes ma skończyć produkcję tych modeli
Chodzi o dostawczego Mercedesa Citan i jego osobową wersję, czyli Mercedesa klasy T. Oba pojazdy są efektem współpracy z aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi i oba powstają w zakładach Renault. Rzecznik tego francuskiego producenta potwierdził "Automotive News Europe" decyzję o zakończeniu produkcji obu Mercedesów. Ma to się stać w połowie 2026 r.
Przeczytaj także: Tydzień z topowym SUV-em Volvo. Urzekł wygodą, wyświetlił wiadomość z przeszłości. No i to zużycie paliwa...
Tym samym Mercedes Citan byłby wytwarzany jedynie pięć, a klasa T zaledwie cztery lata. Niestety, są ku temu dobre powody.
W 2024 r. Citan i klasa T były bowiem najgorzej sprzedającymi się modelami z rodziny Mercedes-Benz Vans. W porównaniu z 2023 r. popyt na Citana spadł o 3 proc. do jedynie 23351 sztuk, ale to i tak niewiele na tle wyniku Mercedesa klasy T, który odnotował spadek aż o 31 proc. do zaledwie 5117 sztuk. To odpowiednio niecałe 5,8 proc. i 1,3 proc. ogólnego wolumenu działu Mercedes-Benz Vans w 2024 r.
Drugim powodem wydaje się korekta strategii producenta, który po prostu woli się skupić na bardziej dochodowych pojazdach dostawczych.