Trasa Łagiewnicka to 3,5-kilometrowa arteria na południu Krakowa, stanowiąca fragment trzeciej obwodnicy miasta. Jej budowa wraz z linią tramwajową rozpoczęła się w lutym 2018 r. Koszt zadania — jednej z najważniejszych inwestycji Krakowa ostatnich lat — to 802,2 mln zł brutto.

Podczas sobotniej inauguracji trasy minister infrastruktury podkreślił, że to jedna z największych inwestycji samorządowych w Polsce.

Adamczyk zaznaczył, że rząd wspiera samorządy w dobrych projektach, na które liczą mieszkańcy. Przypomniał, że od 2019 r. rząd przeznaczył prawie 13 mld zł na wsparcie inwestycji na drogach samorządowych, gminnych i powiatowych. "Koncentrujemy uwagę także na obwodnicach w ciągu dróg wojewódzkich" - mówił szef MI. Dodał, że dziś w Małopolsce, w tym w Krakowie, jest tyle inwestycji, ile nie było od lat.

Minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda zauważył, że dużą rolę w sfinansowaniu inwestycji odegrały środki unijne. Podkreślił, że Polska dobrze wykorzystuje środki europejskie, ale wykorzystuje też środki budżetowe. "W okresie naszych poprzedników główne inwestycje były realizowane ze środków europejskich. Teraz rola środków europejskich jest trochę inna, ale nadal są one bardzo potrzebne i nadal są zastrzykiem finansowym, który nas wspiera" - powiedział Puda. Dodał, że z budżetu państwa przekazywane są kolejne pieniądze na inwestycje.