Car kierownicy, bo tak go powszechnie nazywano, doprowadził do historycznych sukcesów ciężarówek marki Kamaz.

Rajd Dakar wygrał siedem razy. Po raz pierwszy triumfował w tej imprezie w 2000 roku, a następnie w latach 2002-2004, 2006 i 2010-2011. Ma na swoim koncie pięciokrotne zwycięstwo w Master-rallye, ośmiokrotnie wygrał Rajd Dubaju, a także maraton Paryż-Pekin.

Po raz pierwszy na trasie Rajdu Dakar pojawił się w 1990 roku jako pilot, a za kierownica ciężarówki debiutował w 1996 roku. Ma na swoim koncie 63 zwycięstwa etapowe w najtrudniejszym maratonie świata.

Zawsze był duszą towarzystwa i dzisiaj trudno sobie wyobrazić, że nie pojawi się na trasie Rajdu Dakar 2012. Nie jest wykluczone, że będzie wspierał swoim niewątpliwym doświadczeniem kolegów z zespołu Kamaz.

Król Dakaru zakończył karierę Foto: Auto Świat
Król Dakaru zakończył karierę

Te zdjęcia pochodzą z Rajdu Dakar 2011, który zakończył się największym w historii startów sukcesem rosyjskiego zespołu Kamaz-Master.