Nieprzerwanie liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych jest Škoda, która w styczniu i lutym 2011 roku sprzedała łącznie 6 308 samochodów, a więc o 347 egz. więcej niż w tym samym okresie minionego roku.
Tylko trzy marki odnotowały wzrost sprzedaży, wśród których najwięcej, bo 13,95 proc. poprawiło ubiegłoroczny wynik Renault. Na małym plusie jest też Hyundai, który w tym roku sprzedał o 56 samochodów więcej.
Natomiast wśród tych, którzy stracili najwięcej wymienić należy Volkswagena (- 25,86 proc.), Toyotę (- 23,07 proc.) i Forda (- 22,46 proc.).
W lutym największą popularnością cieszyła się Škoda Octavia (łączna sprzedaż 1 443 szt.) i Fabia (1 094 szt.). Škoda konsekwentnie realizuje plan sprzedaży przyjęty na 2011 rok. Póki co, ani zmiany dotyczące możliwości odliczenia podatku VAT od samochodów z homologacją ciężarową, ani inne czynniki rynkowe nie zagroziły stabilnej pozycji czeskiego producenta.
Marka | I-II. 2011 | I-II. 2010 | Zmiana (proc.) | Zmiana (szt) | Udział w rynku 2011 (proc.) | Udział w rynku 2010 (proc.) |
Škoda | 6 308 | 5 961 | 5,83 | 347 | 13,14 | 11,98 |
Fiat | 3 839 | 4 350 | -11,75 | -511 | 8,00 | 8,74 |
Opel | 3 557 | 3 708 | -4,07 | -151 | 7,41 | 7,45 |
Toyota | 3 322 | 4 318 | -23,07 | -996 | 6,92 | 8,68 |
Renault | 3 267 | 2 867 | 13,95 | 400 | 6,81 | 5,76 |
Ford | 2 592 | 3 343 | -22,46 | -751 | 5,40 | 6,72 |
Kia | 2 578 | 2 632 | -2,05 | -54 | 5,37 | 5,29 |
Volkswagen | 2 569 | 3 465 | -25,86 | -896 | 5,35 | 6,96 |
Hyundai | 2 461 | 2 405 | 2,33 | 56 | 5,13 | 4,83 |
Peugeot | 2 289 | 2 397 | -4,51 | -108 | 4,77 | 4,82 |
Rynek | 47 997 | 49 769 | -3,56 | -1772 | 100,00 | 100,00 |
Źródło: samar