Nieprzerwanie liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych jest Škoda, która w styczniu i lutym 2011 roku sprzedała łącznie 6 308 samochodów, a więc o 347 egz. więcej niż w tym samym okresie minionego roku.

Tylko trzy marki odnotowały wzrost sprzedaży, wśród których najwięcej, bo 13,95 proc. poprawiło ubiegłoroczny wynik Renault. Na małym plusie jest też Hyundai, który w tym roku sprzedał o 56 samochodów więcej.

Natomiast wśród tych, którzy stracili najwięcej wymienić należy Volkswagena (- 25,86 proc.), Toyotę (- 23,07 proc.) i Forda (- 22,46 proc.).

W lutym największą popularnością cieszyła się Škoda Octavia (łączna sprzedaż 1 443 szt.) i Fabia (1 094 szt.). Škoda konsekwentnie realizuje plan sprzedaży przyjęty na 2011 rok. Póki co, ani zmiany dotyczące możliwości odliczenia podatku VAT od samochodów z homologacją ciężarową, ani inne czynniki rynkowe nie zagroziły stabilnej pozycji czeskiego producenta.

Marka I-II. 2011 I-II. 2010 Zmiana (proc.) Zmiana (szt) Udział w rynku 2011 (proc.) Udział w rynku 2010 (proc.)
Škoda 6 308 5 961 5,83 347 13,14 11,98
Fiat 3 839 4 350 -11,75 -511 8,00 8,74
Opel 3 557 3 708 -4,07 -151 7,41 7,45
Toyota 3 322 4 318 -23,07 -996 6,92 8,68
Renault 3 267 2 867 13,95 400 6,81 5,76
Ford 2 592 3 343 -22,46 -751 5,40 6,72
Kia 2 578 2 632 -2,05 -54 5,37 5,29
Volkswagen 2 569 3 465 -25,86 -896 5,35 6,96
Hyundai 2 461 2 405 2,33 56 5,13 4,83
Peugeot 2 289 2 397 -4,51 -108 4,77 4,82
Rynek 47 997 49 769 -3,56 -1772 100,00 100,00

Źródło: samar