Instytut badawczy Millward Brown opublikował listę wartości poszczególnych marek handlowych. W branży motoryzacyjnej na czoło powróciła Toyota. Powrót nastąpił po krótkim zawahaniu, gdy w 2010 roku na czoło wysunęło się BMW. Warto przypomnieć, iż Toyota była na czele w latach 2006-2009.

Z punktu widzenia ekonomicznego Toyota poradziła sobie szybko z problemami akcji przywoławczych dotyczących blokującego się pedału gazu.

Wyraźny wzrost wartości odnotował według analityków Nissan, który może pochwalić się sukcesami związanymi z uruchomieniem produkcji seryjnej Nissana Leaf - auta z napędem elektrycznym, które otrzymało już prestiżowe nagrody w Europie i USA.

Na czele listy w 2011 roku znajduje się marka Apple, której wartość oceniono na 153 mld dolarów, druga na liście marka Google ma wartość 111 mld dolarów. Na tym tle wartość giganta motoryzacyjnego oceniana jest aż sześciokrotnie niższa.

Wartości marek wyliczane są przez Millward Brown na podstawie odpowiedzi milionów klientów w połączeniu z wynikami gospodarczymi publikowanymi przez Bloomberg i Datamonitor.

Wartość marek motoryzacyjnych według Millward Brown

Poz. Marka Wartość w mld. USD Różnica z 2010 r. Pozycja w Top100
1. Toyota 24,2 +11 % 27.
2. BMW 22,4 +3 % 30.
3. Mercedes-Benz 15,3 +12 % 50.
4. Honda 14,2 -1 % 56.
5. Porsche 12,4 -3 % 66.
6. Nissan 10,1 +17 % 88.
7. VW 7,4 +6 % -
8. Ford 7,4 +5 % -
9. Audi 3,8 +5 % -
10. Lexus 3,7 - -