- Najwięcej spośród 20 tys. Huracánów kupili Amerykanie, Chińczycy dopiero na 3. miejscu
- 12 wersji przeznaczonych na drogi publiczne i 3 na tory w nieskończonej liczbie indywidualnych wariantów
- Lamborghini w służbie w policji – głównie do szybkiego transportu medycznego – i na lotnisku w Bolonii
Za zeszłoroczny rekord sprzedaży Lamborghini odpowiada przede wszystkim super-SUV Urus, który został sprzedany w ponad 5 tys. egemplarzach. Bogaci klienci pokochali najdynamiczniejszego SUV-a na Ziemi. Jednak włoski producent z Sant’Agata Bolognese zasłynął dzięki pokoleniom spektakularnych sportowych bolidów, których najmłodszymi przedstawicielami są Huracán i Aventador.
20-tysięczny egzemplarz Lamborghini Huracána, który właśnie opuścił taśmę produkcyjną, jest modelem STO w kolorze szarym o dźwięcznej nazwie Grigio Acheso Matt, zamówionym przez klienta z Monaco. Jeśli jednak myślicie, że głównymi odbiorcami bolidu Lambo są przebogaci Azjaci z rejonu Zatoki Perskiej lub Chin, to jesteście w błędzie. W ośmioletniej historii produkcji Huracána najwięcej, bo aż 32 proc. aut trafiło do USA. Drugim rynkiem zbytu jest Wielka Brytania, a dopiero trzecim Chiny. W sumie w 2021 r. nabywców znalazło 2586 Hurácanów, co jest również firmowym rekordem.
Lamborghini Huracán – bolid dla indywidualistów
Ponad 60 proc. wydanych Lamborghini Huracánów to egzemplarze spersonalizowane w programie Ad Personam – klienci wybierają spośród 300 dostępnych kolorów, licznych wariantów wyposażeniowych i specjalnych materiałów wykończeniowych. Na takie "szyte na miarę" Lambo najczęściej decydują się nabywcy z naszej części Europy, ale także z Wielkiej Brytanii i Japonii.
Do sukcesu Huracána przyczynił się zapewne także duży wybór wersji. Jest wśród nich 12 aut przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych i 3 wyścigowe. Znajdziecie je wszystkie w naszej galerii. Tam zamieściliśmy także specjalne Lamborghini Huracány przygotowane dla papieża, dla policji i jako samochód do kierowania samolotami na lotnisku w Bolonii.
20-tysięczny egzemplarz Huracána to wersja STO – coupé pojedzie do Monaco
Pierwsze coupé Huracána to LP 610-4 zadebiutowało w 2014 r. na salonie genewskim. Napęd 4x4, 610 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 3,2 s i prędkość maksymalna 325 km/h
Pierwsze coupé Huracána
Huracán LP 610-4 Spyder zadebiutował półtora roku po coupé podczas IAA we Frankfurcie. Wolnossący silnik 5.2 V10 o mocy 610 KM pochodzi z coupé. Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 s, prędkość maksymalna to 323 km/h
Lamborghini Huracán LP 580-2 miało ten sam silnik 5.2 V10 co LP 610-4, ale o mocy zredukowanej do 580 Km i momencie 533 Nm. Napęd przenoszony był na tylne koła.
LP 610-4 AVIO Edition – wersja limitowana do 250 egzemplarzy
Huracán Performante o mocy 640 KM zadebiutował w 2016 r. Pobił rekord okrążenia dla samochodów seryjnych na Północnej Pętli Nürburgringu
Huracán Performante Spyder dołączył w 2018 r. Jego moc to 640 KM przy 8000 obr./min, moment obrotowy 600 Nm przy 6500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,1 s i 0-200 km/h w 9,3 s
Wersja policyjna Huracána. Lamborghini dostarczyło włoskiej policji kilka Huracánów, które jeżdżą najczęściej w misjach medycznych. W zeszłym roku Huracán dostarczył organ do przeszczepu – 489 km z Padwy do Rzymu przejechał w niewiele ponad 2 godziny
W 2019 r. zadebiutował Huracán EVO. Moc 640 KM z Performante łączy z doskonałą dynamiką, której sprzyja tylna oś skrętna i Torque Vectoring
Lamborghini Huracán dla papieża w papieskich barwach trafiło w Watykanie na aukcję na cele dobroczynne
Ekspedycja Huracána Evo na Lofoty
Huracán EVO RWD Coupè. W 2020 r. dołączył Huracán EVO z napędem na tylne koła (RWD) z silnikiem o mocy 610 KM przy 8000 obr./min i momencie obrotowym 560 Nm przy 6500obr./min
EVO występuje także w wersji Spyder
Huracán EVO RWD służy na lotnisku w Bolonii
Wersja torowa GT3 EVO
W 2021 r. zadebiutował Huracán STO (Super Trofeo Omologata), który korzysta z doświadczeń w sporcie wyczynowym. Inspirowany torowymi bolidami: Huracán EVO Super Trofeo i Huracán EVO GT3. Silnik V10 o mocy 640 i momencie obrotowym 565 Nm przy 6500 obr./min pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,0 s i 0-200 km/h w 9,0 s. Prędkość maksymalna to 310 km/h.
Lamborghini Huracán STO (2021)
Lamborghini Huracán pracuje na lotnisku Marconi w Bolonii (2021)
Odnowiony design, poprawiona aerodynamika – Tecnica łączy doświadczenia sportowe z poprawioną użytecznością na co dzień. Silnik z Huracána STO rozwija moc większą o 30 KM niż Huracán EVO Rear-Wheel Drive (RWD). Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,2 s.